تایباد - معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه باور تقریب باید یک باور مردمی باشد نه صرفاً نخبگانی، گفت: این باور باید در بدنه مردم نیز رسوخ یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف مهربان امروز در جلسه برنامه ریزی مراسمات هفته وحدت تایباد با اشاره به بازدید میدانی در مناطق تلفیقی، اظهار کرد: در این مناطق با نخبگان دیدار کرده و نظرات آن‌ها را در برنامه های استانی مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تصریح کرد: هرکس برای وحدت جامعه اسلامی قدم بردارد، هر قدم او عبادت است و هرکس در جهت تفرقه گام بردارد، خلاف تقوا عمل کرده است.

وی با بیان اینکه باور تقریب باید یک باور مردمی باشد نه صرفا نخبگانی، اظهار کرد: نخبگان همیشه بر امر تقریب تاکید داشتند، اما این تاکید باید در بدنه مردم نیز رسوخ یابد. عده ای تندرو از روی جهالت یا غرض ورزی به دنبال تفرقه هستند که ما باید به کمک مردم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام مهربان افزود: گاهی در یک موضوعی که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است، می گوییم اعلام نظر کنید، می گویند اگر در این خصوص نظر دهیم، مردم به ما انگ می زنند، در مقابل این افراط‌گرایان باید ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه گاهی از وحدت دم می زنیم اما در عمل به شیوه دیگری عمل می کنیم، افزود: باید وحدت را از شعارزدگی دور کنیم.

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با تأکید بر اینکه باید در فضای مجازی موجی از وحدت ایجاد شود، گفت: تمام کانال های شهرستان تایباد باید در ایام هفته وحدت بر این موضوع متمرکز شوند.

وی بر تجلیل از علمای بزرگوار تقریبی تسنن و تشیع در فضای مجازی در هفته وحدت تأکید کرد و گفت: این اقدام، قطعا بازخورد مثبت خواهد داشت.

حجت الاسلام مهربان در پایان اظهار کرد: تمسک به وحدت و حفظ آن برگرفته از آیات قرآن است، هرکس به آن توجه کند در خط اسلام و قرآن حرکت کرده و هرکس بر خلاف وحدت عمل کند، در خط نفاق است.