سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: به دلیل وسعت و پهنه بسیار زیاد و تراکم کم جمعیتی حراست از منابع طبیعی استان نیازمند همراهی مردم و همچنین گروه های مردمی است .

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله حسنی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه حراست از منابع طبیعی شامل موضوعات فراوان و گسترده‌ای است، بیان کرد: مراقبت از انفال و منابع طبیعی نیازمند یک عزم جدی است.

وی با بیان اینکه به دلیل وسعت و پهنه بسیار زیاد و تراکم کم جمعیتی حراست از منابع طبیعی استان نیازمند همراهی مردم و همچنین گروه‌های مردمی است، بیان داشت: فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کشور باید از مدارس به دانش آموزان تدریس و نهادینه شود تا نسلی دوست‌دار منابع طبیعی و طبیعت داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان خواستار حفظ منابع طبیعی استان به صورت فرهنگ جمعی شد و تاکید داشت: در صورت همکاری و هماهنگی مسئولان، مشارکت مردمی، فعالیت رسانه‌ها در کنار گروه‌های مردمی مانند ان جی اوهای دوست دار طبیعت و… می‌توانیم در این راه موفقیت‌هایی کسب کنیم.

مراقبت از انفال با همکاری ناجا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر مراقبت از انفال با همکاری نیروی انتظامی در سراسر استان، گفت: بدون همکاری ناجا نگهداری از عرصه وسیع منابع طبیعی استان کار دشواری است.

جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری یگان حفاظت در سازمان جنگل‌ها و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری این بود که میراث طبیعی خداوندی که موجب شادابی و نشاط مردم می‌شود بخوبی حفظ و صیانت شود، ابراز داشت: حفاظت از جنگل‌ها و مراتع اصلی‌ترین اولویت استراتژیک اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است و ما برای حفاظت از این منابع خدادادی یگان حفاظت را تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ انفال و مقابله با زمین خواری، بیان کرد: تعامل و همکاری بین منابع طبیعی و ناجا در این زمینه بسیار در خور توجه است از سوی دیگر باید گفت به دلیل تراکم جمعیتی و نیز ارزش افزوده اراضی شمالی استان سمنان، اصلی‌ترین مأموریت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری و ناجا می‌بایست مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی ملی باشد که در این مسیر خوشبختانه موفقیت‌هایی نیز کسب شده است.