زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان،گفت: طی سالجاری ۲۶طرح جهش تولید در استان زنجان اجرا شده و برای ۶ هزارو ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یوسفی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه نرخ بیکاری استان زنجان درسال گذشته هشت درصد بود، گفت: این استان درسال گذشته رتبه سوم نرخ بیکاری در سطح کشور را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان درسال گذشته ۴۹.۱ درصد بود، اظهار کرد: استان رتبه برتر کشور در نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، گفت: درسال جهش تولید هم با بهره برداری از واحدهای تولیدی نرخ مشارکت اقتصادی افزایش می‌یابد.

یوسفی با بیان اینکه درسالجاری نرخ بیکاری دراستان به ۶ درصد رسیده است، ابراز داشت: تا پایان سال با بهره برداری از واحدهای تولیدی مختلف نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه درسال جهش تولید ۲۶ طرح تولیدی و صنعتی در استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: از این تعداد پروژه ۱۲ طرح دربخش صنعت و معدن، چهار پروژه کشاورزی، هفت پروژه گردشگری و سه پروژه در بخش زیر ساختی است و با بهره برداری از این تعداد پروژه برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر دراستان زنجان اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، گفت: درسال جهش تولید نقشه راه توسعه صادرات دراستان تهیه شده و این مهم اشتغال و اقتصاد استان را متحول می‌کند.