سمنان- فرماندار سمنان با بیان اینکه روحانیان و فعالان فرهنگی باید هویت بخشی به نسل نوجوان را دنبال کنند، گفت: ترویج این موضوع مهم یکی از مهمترین رسالت‌های تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در مجتمع ولایت، با اشاره به رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این نهاد انقلابی به دلیل اثرگذاری که در بین مردم دارد می‌تواند اهمیت بسزایی داشته باشد و لذا یکی از مهمترین مسائل در این حوزه استفاده از ظرفیت‌هایی مانند فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی امروز در بین هجمه فرهنگی دشمنان دارای اهمیت است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و دینی، مؤسسات قرآنی، مداحان و روحانیان اعزامی و مستقر روستایی و… در زمره موضوعاتی است که باید به آن تاکید کرد.

فرماندار سمنان بر الگوسازی بر بنیاد مؤلفه‌های دینی و حضور خلاقانه و مؤثر در برنامه‌های اجتماعی تاکید کرد و ابراز، داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای ترویج مؤلفه‌های دینی به خصوص بین نسل جوان جامعه تأثیر گذاری بسیاری دارد و لذا روحانیان باید به این مهم نیز توجه داشته باشند.

دانایی بر ضرورت هویت بخشی به نسل نوجوان و تزریق امید و جنبش به بدنه اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: هرچه برای جوانان کار فرهنگی انجام دهیم در واقع برای آتیه ایران اسلامی و انقلابمان سرمایه گذاری کرده‌ایم.

وی بر ایجاد هسته فرهنگی نیز با محوریت جوانان تاکید کرد و گفت: باید جوانان را راهنمایی و هدایت کرد که این مهم می‌تواند در ارتقای فرهنگ دینی آن‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

فرماندار سمنان در ادامه بر شناسایی افرادی که دغدغه انقلابی دارند نیز تاکید کرد و گفت: باید همانطور که دغدغه همراهی صنعت و دانشگاه را داریم، دغدغه پیوند دانشگاه و حوزه علمیه با جامعه را نیز داشته باشیم زیرا امروز باید اقدامات مهمی در زمینه ساختارهای فرهنگی و اجتماعی ما رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم حکم صادر شده برای حجت الاسلام فامیلی رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان به وی ابلاغ شد. تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی رئیس سابق این اداره در زمره دیگر بخش‌های این مراسم بود.