شیراز- معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس از ثبت نام ۲۵ کتابفروشی در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۹ خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهلت ثبت نام در طرح پاییزه کتاب تا ۱۵ آبان ماه جاری است، به کتابفروشی های استان اعلام کرد که برای ثبت نام نگذارند لحظه آخر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شروع طرح از ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری است، اعلام کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۴۰ هزار تومان است.

به گفته امیدبخش، کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند مشمول طرح نمی‌شوند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تصریح کرد: کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

وی پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طرح پاییزه کتاب ۹۹ عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان پذیر است.

امیدبخش، ادامه داد: تاکنون ۵ درصد از کتابفروشی های استان فارس در طرح مشارکت جسته اند و بدی ترتیب ۲۱ کتابفروشی مرکز استان و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌ها ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح گذشته فصلی کتاب استان فارس با ۴۳ کتابفروشی مشارکت داشت.