کرج- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: کاروان‌های شادی با شعار «من محمد (ص) را دوست دارم» در ۶۰ نقطه استان البرز راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: همچنان که در ایام حزن اهل بیت (ع) با تمام وجود و عشقی بی‌نظیر خدمت‌گذار این خاندان هستیم باید در ایام سرور و جشن ایشان نیز اهتمام و توجه بیش از پیش داشته باشیم و در راستای تقویت برنامه‌های ایام ولادت پیامبر (ص) و همچنین ولادت امام جعفر صادق (ع) تلاش کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اقداماتی که هم‌زمان با ایام ولادت حضرت محمد (ص) در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز در حال انجام است، بیان کرد: غبارروبی، نظافت، عطرآگین کردن صحن و سرای بقاع متبرکه و آذین‌بندی، فضاسازی و چراغانی صحن‌ها و فضاهای پیرامون و خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین اجرا و ضبط ویژه‌برنامه‌های میلاد نبی اکرم اسلام (ص) بدون حضور مستمع برای پخش از شبکه‌های مجازی، استانی و فضاهای قابل‌انتشار با حضور مداحان و ذاکرین شاخص، اجرای برنامه‌های شاد، تواشیح‌خوانی، سرود توسط گروهای ممتاز استان و همچنین بیان مناقب و فضائل پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) توسط سخنرانان مطرح بومی استان برگزار می‌شود.

دشتکی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های شادی به مناسبت این ایام به‌ویژه در شب و روز ولادت پیامبر (ص) گفت: امشب و فردا در قالب هشت گروه در ۶۰ نقطه و هشت بقعه شاخص استان با همت هیئت‌امنا و مدیران مراکز افق برنامه‌هایی فاخر و گسترده بدون حضور مستمع به صورت کوتاه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شعار اصلی راه‌اندازی کاروان‌ها شعار من محمد (ص) را دوست دارم است، گفت: پخش مولودی و کلیپ‌های صوتی ویژه‌ای ایام از مأذنه‌های بقاع متبرکه و همچنین بقاعی که نمایشگر تصویری دارند کلیپ‌هایی تصویری پخش می‌شود.

نورافشانی در ۲۰ بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: امشب در ۲۰ نقطه از بقاع متبرکه نورافشانی در شب ولادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در صحن بقاع متبرکه با همکاری دستگاه‌های فرهنگی مرتبط به ویژه سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی در بقاع متبرکه، گفت: مسابقات پیامکی، استوری‌ها و پروفایل‌هایی که به نام پیامبر اکرم (ص) درج می‌شود در فضای مجازی برگزار و همچنین به کودکان زیر ۱۵ سال که نامشان محمد، احمد، محمود، جعفر و صادق است به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

دشتکی افزود: همچنین فردا ۵ هزار پرس غذا هم‌زمان با ولادت پیامبر (ص) در بین قشر آسیب‌پذیر بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به هتک حرمت یکی از نشریات فرانسوی به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) یادآور شد: با توجه به شرایط که امروز به وجود آمده لزوم اتحاد و همدلی در بین مسلمانان ضروری است و سیره نبوی و منش اخلاقی و اجتماعی پیامبر (ص) باید بیشتر ترویج شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: به همین منظور پوسترهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه برای بازدید عموم اکران و در فضای مجازی با مضامین سیره اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی پیامبر اعظم (ص) تهیه و منتشر شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مسلمان علاوه بر محکوم کردن استکبار باید با هم متحد شوند، متذکر شد: هفته وحدت یادگاری خوبی است که امام خمینی (ره) از خود به جا گذاشتند.