نظامیان رژیم صهیونیستی طی ماه میلادی گذشته بیش از ۴۰۰ شهروند فلسطینی را در نقاط مختلف اراضی اشغالی بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صفا، نظامیان رژیم صهیونیستی طی ماه میلادی گذشته بر شدت سرکوب‌های خود علیه فلسطینیان در نقاط مختلف اراضی اشغالی افزودند.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین آمار منتشر شده، صهیونیست‌ها طی ماه اکتبر گذشته ۴۱۰ شهروند فلسطینی را در نقاط مختلف اراضی اشغالی بازداشت کردند.

در همین ارتباط، مرکز مطالعات اسرای فلسطینی اعلام کرد که در میان بازداشت شدگان نام ۴۶ کودک فلسطینی به چشم می‌خورد. این در حالی است که گفته می‌شود شماری از خبرنگاران فلسطینی نیز در طول ماه گذشته میلادی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

خبر دیگر اینکه طبق آخرین آمار، تخریب خانه‌های فلسطینیان در سال جاری به میزان ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی در ۱۰ ماه گذشته ۲۱۸ خانه متعلق به فلسطینیان را در اراضی اشغالی تخریب کرده که در نتیجه آن ۷۹۸ نفر از جمله ۴۰۴ کودک آواره شدند.

پیشتر «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص گفته بود: تخریب گسترده خانه‌های فلسطینیان به ویژه در کرانه باختری نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می‌شود. نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار ورود جامعه جهانی به مسأله تخریب خانه‌های فلسطینیان و تلاش آن برای توقف این سیاست رژیم صهیونیستی شده بود.

فلسطینیان اقدام ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی در تخریب منازل و اخراج خانواده‌های آنها را مصداق جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی توصیف و تأکید می‌کنند که از آوارها و ویرانه‌های این منازل، مبارزانی دیگر سر برخواهد آورد که نوید بخش آزادی قدس است.