زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، از آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید احمدی قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، از ارائه آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در روستاها خبر داد و گفت: معتقدیم در شرایط کنونی، وضعیت موسسات قرآنی خوب نبوده و این مراکز فرهنگی با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند.

وی با تاکید بر اینکه جلسه مهمی چون شورای فرهنگ عمومی نباید به جلساتی که در آن فقط به ارائه گزارش و آمار اکتفا می‌شود، تبدیل شود، افزود: به عینه مشاهده می‌کنیم که جلسات شورای فرهنگ عمومی در حد جایگاه این جلسه نبوده و به ارائه گزارش‌های آماری ختم می‌شود.

احمدی با اشاره به جایگاه رفیع شورای فرهنگ عمومی، جدی گرفتن دستورالعمل‌های این جلسه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: معتقدیم آیین‌نامه‌های خوبی برای طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی وجود داشته و به همین خاطر نباید در این جلسه به طرح برنامه‌های روتین دستگاه‌ها اکتفا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با ابراز تاسف از کم‌کاری‌هایی که امروز در عرصه آموزش‌های قرآنی شاهد آن هستیم، ادامه داد: معتقدیم یکی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های جلسه شورای فرهنگ عمومی باید به این موضوع بپردازد که چرا توسعه فرهنگ قرآنی به روند مطلوب پیش نرفته و برای رسیدن به این موضوع چه اقداماتی باید انجام داد.

احمدی با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان باید جدی گرفته شود، هر چند اقداماتی در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن در روستاهای استان آموزش داده شده، این در حالی است که این روزها به دلیل درگیری خانواده‌ها با فضای مجازی، به عینه شاهد کم‌کاری در برنامه‌های قرآنی هستیم.

در این جسه لوح تقدیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به حقیقی استاندار زنجان، سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) مرادی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به علت برگزاری برنامه فاخر یوم العباس اهدا شد.