همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اتمام اجرای طرح آمران سلامت در همدان خبر داد و گفت: ۲۵ هزار عدد ماسک با اجرای طرح «آمران سلامت» در استان همدان توزیع شد.

علی سنجربگی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح اقدامات انجام شده در طرح آمران سلامت عنوان کرد: از ۵ تا ۱۵ آبان یک هزار و ۸۸۴ نفر روز از اعضای هلال احمر در ۶۲۸ پایگاه ثابت و سیار استان همدان در راستای هوشیار سازی مردم برای استفاده از ماسک و ترغیب آنها به حفظ فاصله گذاری اجتماعی فعالیت داشتند

وی افزود: در همین راستا تعداد ۲۵ هزار و ۴۱۶ عدد ماسک و مقدار ۱۴۸ لیتر مایع ضدعفونی کننده برای ترغیب مردم به استفاده از ماسک بین هم استانی‌ها توزیع شد.

سنجربگی اضافه کرد: در این طرح اعضای جوان و داوطلب هلال احمر همدان در قالب ۶۲۸ تیم با حضور در میادین اصلی شهر و مراکز پرتردد، ترمینال، پاساژها، بازارهای هفتگی و کسبه‌های محلی و خانه‌های هلال تأسیس شده در روستاهای اطراف شهرستان‌ها، مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ترغیب می‌کردند و در صورت نیاز به آنها ماسک رایگان می‌دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در حاشیه برگزاری این طرح مبلغ ۹۶ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال در قالب کمک‌های مردمی برای خرید ماسک و لوازم بهداشتی جمع آوری شد که در همین راستا هزینه و مواد ضدعفونی و ماسک‌های خریداری شده در بین مردم توزیع شد.

علی سنجربگی با بیان اینکه افراد زیادی از مزایای مادی و معنوی این طرح بهره مند شدند، عنوان کرد: هرچند تعداد بهره وران قابل شمارش نبود اما اگر اجرای این طرح توانسته باشد تعداد محدودی از مردم را هوشیار کرده و از ابتلاء آنها به ویروس منحوس کرونا پیشگیری کرده باشد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است چون سلامتی انسان‌ها با اهمیت است و قابل ارزش گذاری نیست.