سمنان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با تأکید بر لزوم عدم تجمع کارمندان در یک اتاق گفت: محیط ادارات استان از لحاظ بهداشتی بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین عصر شنبه در نشستی با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان به میزبانی اداره تعزیرات سمنان ضمن بیان اینکه از تمامی اماکن مسقف برای جلوگیری از تجمع کارکنان دستگاه‌های اجرایی در یک یا چند اتاق در ادارات استفاده شود، اظهار داشت: جلوگیری از تجمع و استقرار چند کارمند در یک اتاق در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور سه یا چند نفر از کارمندان در یک اتاق به‌طورقطع می‌تواند در شیوع کرونا ویروس در ادارات و دیگر دستگاه‌های خدماتی تأثیرگذار باشد، افزود: نظارت‌های تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در ماه‌های گذشته مطلوب بوده است و این نظارت‌ها ادامه یابد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با تأکید بر اینکه هدف از بازدیدهای سرزده به دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌های خدماتی، نظارت‌های دقیق بر حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات است، تصریح کرد: به‌طورقطع ورود تعزیرات حکومتی به مسائل بهداشت محیط در دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به دلیل برخورداری این اداره کل از پشتیبان قضائی می‌تواند در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس ارزنده باشد.

بررسی نحوه اجرای قانونی نظارت بر بهداشت محیط ادارات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: تعزیه‌ات حکومتی می‌تواند با توجه به قوانین موجود بر حُسن نظارت بر بهداشت محیط در ادارات هم ورود داشته باشد.

رضا محمدی بابیان اینکه سازوکارهای نحوه اجرای قانونی نظارت بر بهداشت محیط دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری اداره کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در ماه‌های گذشته اقدام‌های خوبی از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان انجام و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد قضائی شد.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود بسیاری از برنامه‌های کاری کارکنان اداره کل تعزیه‌ات حکومتی استان سمنان به‌صورت غیرحضوری انجام شود تا شهروندان علاوه بر دریافت خدمات از حضور غیرضروری به شعبه‌ها و اداره کل تعزیرات حکومتی خودداری کنند.