خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: طرح «نذر فرهنگی» همزمان با هفته کتاب در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حسین فتایی در سخنانی با اشاره به برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در لرستان، گفت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری با شعار «دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور و در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد: بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی برای اجرا در این هفته توسط معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل تدوین شده که در این بازه زمانی در سطح استان به اجرا در می آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: برگزاری دو پویش با عنوان «یار مهربان من» در راستای تبیین و ترویج مطالعه و کتابخوانی و همچنین «پایان قصه» خوانش پایان یک کتاب به دلخواه خواننده (ویژه کودکان و نوجوانان) از جمله‌ی این برنامه‌ها است.

فتایی، اظهار داشت: رونمایی از کتاب‌های نویسندگان و ناشران استان با ارجحیت کتاب‌های دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد این رویداد و همچنین فضا سازی تبلیغی و ساخت و توزیع کلیپ‌ها و موشن گرافی‌های آموزشی با محوریت فرهنگ مطالعه از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بیست و هشت هفته کتاب است.

وی، در ادامه با اشاره به استفاده ویژه از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب، گفت: بخش دیگری از برنامه‌های این هفته به صورت مشارکتی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری صدا و سیمای استان در بستر برنامه‌های شبانه شبکه افلاک، برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع «مدافعین سلامت» با مشارکت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و اهدا کتاب به مراکز فرهنگی تحت پوشش بهزیستی و توزیع کتاب در سطح مناطق روستایی و حاشیه نشین استان اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: برپایی نشست‌های فرهنگی و نقد کتاب و همچنین برگزاری مسابقه استانی طراحی پوستر با عنوان «یار مهربان» در بستر فضای مجازی و اجرای طرح «نذر فرهنگی» از برنامه‌های دیگری است که به این مناسبت در استان اجرایی خواهد شد.