فریدونکنار- رئیس اداره محیط زیست فریدونکنار با بیان اینکه امسال هیچ مجوز صید و شکاری صادر نشده است، گفت: روش صید سنتی در منطقه رواج دارد.

یاسر سالار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر کنترل و ساماندهی صید در فریدونکنار اظهار کرد: دام‌های هوایی تحت هر عنوان غیرقانونی محسوب می‌شود و محیط بانان از ابتدای فصل صید با برپایی دام مقابله کردند که تا کنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به حساسیت موجود با توجه به ورود پرندگان برای زمستان گذری در فریدونکنار تصریح کرد: اداره محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند در این امر ورود کند و این فرهنگ سازی با کمک اصحاب رسانه میسر است تا پرنده‌ای که پنج هزار کیلومتر مسافت را طی و به فریدونکنار بیاید، شکار نشود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فریدونکنار با عنوان اینکه صید سنتی دوماً استثنا است، بیان داشت: در سال ۹۹ هیچ گونه مجوزی برای صید و شکار صادر نشده، اما روش صید سنتی دوماً که قدمتی فراوان دارد و محدود و مختص به گونه‌ای از پرندگان مورد استثنا است.

سالار با عنوان این موضوع خط و نشانی برای صیادان غیر مجاز کشید و گفت: منطقه در رصد کامل محیط بانان قرار دارد و با خاطیان به صورت قانونی برخورد و به دادگاه معرفی می‌شوند.