گرگان- استاندار گلستان گفت: منابع طبیعی باید درختان خشکیده که عامل گسترش آتش سوزی ها در جنگل هستند را از محیط جنگل‌ها خارج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع طبیعی گلستان، هادی حق شناس استاندار گلستان با اشاره به حادثه خیز بودن استان اظهار کرد: باید اتاق بحران در تمام فرمانداری‌ها تشکیل شود و نقشه‌هایی از شهر، جنگل‌های اطراف و مسیرهای احتمالی سیلاب در موزه شهرستان و در مقیاس یک ۵۰ هزارم با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات تهیه و نصب شود.

استاندار گلستان افزود: منابع طبیعی باید درختان خشکیده که عامل گسترش آتش سوزی‌ها در جنگل هستند را از محیط جنگل‌ها خارج کند.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه کنیم که در بزنگاه‌ها رفتار متناسب با مخاطرات داشته باشیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر از بحران عبور کنیم، گفت: مسئولیت رسانه‌های اجتماعی در بحران‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری صدا و سیماست تا برخی موجب تشویش اذهان عمومی نشوند.

حق شناس بیان کرد: باید به درس‌های آموختنی در بحران‌ها توجه کنیم و چراکه گلستان از ظرفیت‌های ارزشمندی نظیر جنگل‌های هیرکانی برخوردار است و منابع طبیعی همواره برای مردم مهم هستند.

استاندار گلستان یادآور شد: باور داریم که مدیران ما افراد متخصصی هستند اما باید با اقتدار فرماندهی و مدیریت میدان را به دست گیرند تا با برنامه ریزی درست در حوادث مشابه موجب کاهش هزینه‌ها شویم.

وی ادامه داد: در مواقع بحرانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی موظفند محتوای تولیدی را با همکاری و نظارت روابط عمومی استانداری انتشار دهند.