تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

کرج - استاندار البرز از ارتقای چهارباغ با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر به شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه با معاون استانداری البرز از ارتقای چهارباغ با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر به شهرستان خبر داد و این اقدام را حاصل مکاتبات و جلسات متعدد مبنی بر تشریح اهمیت تحقق این موضوع دانست.

استاندار البرز بیان کرد: از زمان تصدی پست استانداری البرز با بررسی میدانی و تحقیقاتی از شرایط این منطقه طی ارائه طرح‌ها و برنامه‌های دقیق با پیگیری جدی برای ارتقای چهارباغ، تدابیر لازم اتخاذ شد.

شهرستان چهارباغ با ۲ بخش و ۴ دهستان تشکیل می‌شود

وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد شد که شهرستان چهارباغ شامل دو بخش مرکزی و رامجین و ۴ دهستان شامل چهاردانگه، عرب آباد خسروی، رامجین و اغلان تپه تشکیل شود.

شهبازی گفت: جای خرسندی دارد که این بار نیز مقامات ملی و به ویژه معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به مطالبات توسعه‌ای البرز و پیگیری‌های نماینده دولت در استان پاسخ مثبت داده‌اند و ارتقای چهار باغ و اضافه شدن یک شهرستان دیگر به البرز محقق شد.

اخذ مصوبه ارتقای چهارباغ به شهرستان از هیأت وزرا

وی با قدردانی از عنایات مقامات ملی در این راستا افزود: آخرین مرحله این اقدام نیز در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان و دیدار و گفت‌وگوی صورت گرفته انجام شد و اکنون مصوبه ارتقای چهارباغ به شهرستان از هیأت وزرا اخذ شد.

استاندار البرز اضافه کرد: به طور قطع با ابلاغ این مصوبه مهم، شهرستان چهارباغ همانند ۶ شهرستان دیگر البرز چارت اداری مستقل و اعتبارات ویژه جهت ارتقای زیرساخت‌ها را خواهد داشت.

وی متذکر شد: این نوید را به مردم چهارباغ می‌دهیم که پس از مدت‌ها پیگیری، مطالبه آن محقق شد.