خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد اشتغال برای ۷۱۵ نفر از جویندگان کار در این استان از سوی مراکز کاریابی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر در این استان ۱۶ مؤسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی دارای مجوز و مشغول فعالیت هستند که هدایت شغلی متناسب با تخصص کارجویان و ظرفیت‌های استان از مهم‌ترین وظایف این مراکز است.

وی، گفت: این کاریابی‌ها توانستند در ۷ ماهه سال جاری تعداد ۷۱۵ نفر از جویندگان کار را در بخش‌ها صنعت، کشاورزی، خدمات، تعاونی و بخش خصوصی به‌کارگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳۹۶ نفر مرد و ۳۱۹ نفر زن توسط کاریابی‌ها در واحدهای اقتصادی استان به کار گرفته شده اند، افزود: بیشترین جویندگان کار در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرارگرفته‌اند که ۵۰ درصد جمعیت جویندگان کار را تشکیل می‌دهند.

آشتاب در ادامه، تصریح کرد: افرادی که در مراکز کاریابی ثبت نام می‌کنند و حرفه و مهارتی ندارند برای مهارت آموزی به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان معرفی می‌شوند، و در این راستا نیز در ۷ ماهه امسال تعداد ۸۱ نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه کاریابی‌ها زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه منابع انسانی با فرصت‌های شغلی برای کارجویان استان را مهیا می‌کنند، افزود: هدف از تأسیس مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده به کار در فرصت‌های شغلی است.