لامردـ رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه برنامه های هفته کتاب امسال اغلب به صورت مجازی دنبال می شود، از برگزاری شش نشست کتابخوان مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی‌اصغر احمدی زاده صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هفته کتاب امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و موج‌های پی در پی آن به صورت متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی نیز تحت تأثیر این اتفاق باید خدمات دهی خود را با شرایط روز همراه می‌کردند، افزود: اجرای برنامه‌های ترویجی کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به طور خوب و مؤثر روزانه در حال اجراست و با راه اندازی و فعال کردن صفحه‌های کتابخانه ها در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده به تبلیغ و ترویج آن پرداخته می‌شود.

احمدی زاده عنوان کرد: کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد مانند سال‌های گذشته از نیمه آبان به استقبال هفته کتاب رفتند و برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را شروع کردند و در هفته پایانی آبان ماه نیز با اجرای ۸۶ برنامه کتابخوانی با هدف گرامیداشت این مناسبت فرهنگی و با شعار «دانایی؛ مانایی»، هفته کتابی ماندگار و بدیع به ثبت خواهند رساند.

وی بیان کرد: در تدوین و اجرای بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در شهرستان لامرد، تلاش شده با کمک ظرفیت‌ها و منابع موجود کتابخانه ها از فضای مجازی استفاده حداکثری به عمل آید و فعالیت‌های متنوع و تأثیرگذار با نظر به علایق گروه‌های مختلف سنی، پیش‌بینی و اجرا شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد یادآور شد: برگزاری هفت نشست کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه ای، شش نشست کتابخوان مجازی، چهار پویش کتابخوان، برنامه‌های جذاب مجازی بخش کودک شامل قصه گویی، مسابقات نقاشی، روخوانی، شاهنامه خوانی، آموزش و مسابقه کاردستی، نمایشنامه خوانی، سه برنامه رونمایی و نقد کتاب از نویسنده گان بومی شهرستان به صورت مجازی، معرفی متنی و تصویری کتاب در فضای مجازی، نمایشگاه مجازی کتاب، نشست‌های مطالعاتی، کارگاه‌های آموزشی مجازی شامل خطاطی، طراحی، روخوانی و روانخوانی قرآن، صنایع دستی و … از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته کتاب در شهرستان لامرد است.