یک رسانه صهیونیست از رایزنی های جاری میان رژیم صهیونیستی و کشور آفریقایی نیجر با هدف عادی سازی روابط میان طرفین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، یک رسانه صهیونیست از رایزنی های پنهان میان رژیم صهیونیستی و کشور آفریقایی نیجر با هدف عادی سازی روابط میان طرفین خبر داد.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت مدعی شد: بر اساس برآوردهای وزارت خارجه اسرائیل، نیجر کشور مسلمان بعدی خواهد بود که توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل به امضا خواهد رساند.

النشره گزارش داد: رسانه های اسرائیلی در هفته های اخیر اعلام کرده اند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، مسئولان نیجری را به عادی سازی روابط با اسرائیل تشویق می کند؛ مشابه تحرکاتی که درباره امارات و بحرین و سودان با تل آویو انجام داد.

بر اساس این گزارش؛ انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده در نیجر برگزار می شود و از نامزدهای مهم آن محمد بازوم از حزب به خاطر دموکراسی و فرمانده شورای نظامی حاکم ژنرال سالو دجیبو است.

یدیعوت آحارونت می نویسد: اگر بازوم در انتخابات پیروز شود، راه برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و نیجر هموار می شود.

این در حالی است که ایلی کوهن از مسئولان رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که توافقات میان این رژیم و کشورهای اسلامی در آفریقا عامل ثبات منطقه است و اینکه پیروزی بازوم در انتخابات ریاست جمهوری نیجر نقش مهمی در روند عادی سازی میان طرفین خواهد داشت.