کرج - استاندار البرز گفت: البرز در راستای اجرای طرح مولدسازی اموال دولت در استان، روند خوبی را طی کرده و حدود ۱۶ مورد از اموال، بخوبی مدیریت شده است.

به گزارش مهر، عزیزالله شهبازی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که شامگاه شنبه با حضور نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: البرز در راستای اجرای طرح مولدسازی اموال دولت در استان روند خوبی را طی کرده و حدود ۱۶ مورد از اموال به خوبی مدیریت شده است.

وی بیان کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود در خصوص تعیین تکلیف سایر اموال نیز در کمیسیون مربوطه در اسرع وقت تدابیر لازم را اتخاذ کند.

استاندار البرز با اشاره به جلسات کمیسیون ماده ۵ استان تصریح کرد: تاکنون این جلسات در البرز با روند خوبی پیش رفته و به آنها رسیدگی شده است ولی در موضوع تغییر کاربری با حساسیت ویژه‌ای اقدام می‌کنیم.

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها غیرقابل توجیه است

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تبدیل اراضی باغی و زراعی، درمانی، آموزشی و ورزشی به مسکونی و تجاری توجیه‌پذیر نیست.

شهبازی اضافه کرد: فشارها برای تشکیل این کمیسیون زیاد است اما نظام، دستگاه قضائی و مطالبات مردمی بر این است که تحت پوشش قانون یک اقدام خلاف را اجرایی نکنیم، بنابراین همچنان با دقت و حساسیت در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در موضوع تبصره ۱۹ نیز واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره دولتی به بخش خصوصی برای تسریع در روند تکمیل آنها نیز دنبال می‌شود و اگر دستگاه‌های استان موارد جدیدی مد نظر دارند، می‌توانند اعلام کنند.

استاندار البرز افزود: در خصوص بودجه ۱۴۰۰ باید تمامی دستگاه‌ها، با ارائه گزارش و اطلاعات دقیق این روند را یاری کنند و در جلسه‌ای تخصصی مورد بحث قرار گیرد.

تحقق کامل اعتبارات نیازمند پیگیری است

وی عنوان کرد: در رابطه با پیگیری تحقق کامل اعتبارات سال جاری نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

شهبازی با قدردانی از همراهی نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، گفت: امید است بتوانیم در سایه اتحاد و انسجام با اتخاذ تدابیر لازم اسباب رضایتمندی و رفاه مردم را فراهم کنیم.

عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ضمن قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های استاندار البرز به‌ویژه در اقدامات اخیر مبنی بر دو برابر شدن حق‌آبه البرز و ارتقای بخش چهارباغ به شهرستان، به بیان نظرات خود در خصوص توسعه استان پرداختند.

در پایان این جلسه کتاب توسعه پایدار سرزمینی و آینده‌پژوهی مبتنی بر سند آمایش استان البرز توسط استاندار البرز رونمایی شد.