تایباد - مدیر اداره کتابخانه های عمومی تایباد گفت: شهرستان تایباد ۳۸ روستا دارد که متاسفانه هیچ یک از آنها کتابخانه ندارد.

حسن سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان تایباد ۵ کتابخانه های عمومی و یک کتابخانه مشارکتی با زندان دارد که در مجموع در این شش کتابخانه، پنج هزار و ۴۷۹ عضو فعال وجود دارد.

مدیر اداره کتابخانه های عمومی تایباد با بیان اینکه مجموع فضای این ۶ کتابخانه ۸۹۶ متر مربع است، تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۷۶ سانتی مربع سرانه وجود دارد که در استان خراسان‌رضوی در این رابطه جایگاه ۱۴ را داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان تایباد ۳۸ روستا دارد، اظهار کرد: متاسفانه در هیچ یک از روستاهای شهرستان، کتابخانه ای وجود ندارد.

سالاری به ۸ پرسنل شاغل در تمامی کتابخانه های تایباد اشاره و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به حال سه مرتبه کتابخانه ها تعطیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش عضوگیری وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۲ هزار و ۴۵۴ جلد کتاب در کتابخانه های تایباد وجود دارد، بیان کرد: ۶۸ درصد اعضای کتابخانه های تایباد را دانش آموزان، ۱۲ درصد را دانشجویان و مابقی اعضا سایر قشر های جامعه هستند.