اصفهان - کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: وضعیت جوی استان اصفهان تا روز یکشنبه هفته آینده ناآرام پیش‌بینی می‌شود که همراه با بارش باران و برف در اکثر نقاط استان خواهد بود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر جوی نسبتاً ً ناپایدار طی امروز و ورود سامانه ناپایدار بارشی جدید به استان از روز جمعه از سمت غرب است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان اصفهان طی امروز و فردا به شکل قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اصفهان با بیان اینکه طی امروز و فردا در مناطق شرق و شمال استان بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را داریم، ادامه داد: همچنین از بعد از ظهر روز جمعه تا یک شنبه با توجه به ورود سامانه بارشی از غرب استان اصفهان، بارش باران در همه مناطق پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش برف را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان نیز برای نیمه اول روز شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار صبحگاهی خواهیم بود.

پیش‌بینی پدیده مه‌آلودگی و وزش باد نسبتاً شدید از جمعه تا یکشنبه

علی عسگریان با بیان اینکه مه آلودگی و وزش باد نسبتاً شدید نیز در روزهای یکشنبه تا جمعه برای استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از روز دوشنبه جوی پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز اظهار داشت: در این بازه زمانی کمینه دمای هوای استان بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان دمای هوای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات را به ترتیب ۱۷ و سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی چوپانان با دمای هوای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای هوای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.