مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: در سال اول اجرای طرح بیمه مددجویان کمیته امداد تمام ۱۵ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه مددجویان کمیته امداد گفت: ما مبلغان خوبی برای دستاوردهای نظام نیستیم چرا که بسیاری از مردم در حال حاضر از بیمه های اجتماعی برخوردار نیستند و بیمه برای کسانی است که متصل به شغل هستند و غیر حقوق بگیرها بیمه‌ای نداشتند.

وی گفت: با تفاهم نامه‌ای که امروز با کمیته امداد منعقد شده قرار است تعدادی از این مددجویان روستایی و عشایر تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات بازنشستگی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق روستاییان دو میلیون نفر عضو دارد، گفت: از این میان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال هستند.

وی گفت: ۱۵ درصد حقوق ماهیانه اعلامی از سوی هر شخص که می خواهد در صندوق عضو شود به عنوان حق بیمه از او دریافت می شود که ده درصد را دولت و پنج درصد را بیمه شده پرداخت می کند.

وی گفت: با موافقت سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح بیمه یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر تصویب شده و قرار شده ۵ درصد سهم بیمه شده را در سال اول دولت پرداخت کند که مددجویان کمیته امداد جزو آنها هستند.