کرمان - دبیر جشنواره فیلم مقاومت خواستار برگزاری رزمایش فرهنگی مقاومت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عظیمی‌میرآبادی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کنار مزار حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: من از جانب سینماگران انقلاب و دفاع مقدس و سینماگران مقاومت و بیش از ۱۰ هزار نفر که از ۱۳۵ کشور و ۳۰ استان در بخش‌های مختلف در این جشنواره شرکت کردند، عرض می‌کنم «ما خدمتگزار راه شهدا هستیم».

وی گفت: جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که در سینمای انقلاب و دفاع مقدس فعالیت می‌کنند همواره در جهاد هستند؛ واقعاً این عنوان و بازوبند بسیار ارزشمند است و ان شاءالله قابل این عنوان باشیم و باری که بر دوش ما گذاشتند به سرمنزل مقصود برسانیم.

عظیمی میرآبادی یادآور شد: سینما از سه زاویه قابل بحث است که شامل بعد هنر، رسانه و صنعت است لذا چه هنری بالاتر از اینکه بتوان امثال شهید سلیمانی را پرواند وجود ندارد، کسانی که ذره ذره حیاتشان عشق به الله و امام حسین (ع) و امام زمان (عج) باشد.

وی ادامه داد: اگر سینما را رسانه بدانیم چه رسانه‌ای و چه کاری بهتر از این بتواند این پیام را منتقل کند و انسانی کامل بیافریند که تمام وجودش وقف اسلام باشد؟ سینما اگر هنر و رسانه است باید این کار را بکند.

عظیمی‌میرآبادی ابراز داشت: سینما با چنین قدرتی متأسفانه در کشور ما در محاق بی توجهی، بی عنایتی قرار گرفته و ظرفیت‌های برجسته آن به فراموشی سپرده شده این ظرفیت وقتی از دست می‌رود نتیجه‌ای جز خسران نخواهیم داشت.

وی گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که هر ساله شاهد آن هستیم رزمایش‌های اقتدار نیروهای مسلح از جمله سپاه و بسیج است پیشنهاد می‌کنم یک رزمایش فرهنگی (رزمایش جهانی سینمای مقاومت) هم در کنار آن دیده شود. حدود ۱۵۰ هزار نفر درگیر این جشنواره بودند آیا برگ برنده‌ای برای سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی نیست؟ حتماً هست.

وی افزود: اگر از سینما بهره برداری درست، منطقی و اصولی کرده و اهداف انقلاب و اسلام را پیگیری و مقدمات ظهور صاحب الامر را فراهم کنیم معامله گر بسیار بسیار پرسود و فایده‌ای انجام داده‌ایم.