شماره جدید مجله ادبی آزما با مصاحبه‌ای با میرجلال‌الدین کزازی منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدوپنجاه‌ودومین شماره از ماهنامه فرهنگی ادبی آزما، ویژه آبان و آذر ۹۹، به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات کشور آمده است. 

گفتگوی اصلی این‌شماره آزما با میرجلال‌الدین کزازی انجام شده و موضوع آن، نقش شاهنامه در فرهنگ ایرانی و مفهوم وطن از نگاه این شاهنامه‌پژوه است. پرونده این شماره هم در مورد چرایی شکل نگرفتن رمان و داستان طنز در ادبیات معاصر است که گفتگوهایی با محمود حسینی‌زاد، حسن میرعابدینی، قدرت­‌الله طاهری و ... را در بر می‌گیرد.

نگاهی به شرایط کتابخانه و خانه موزه سعید نفیسی در سالمرگ او، یادی از نیما یوشیج در سالروز تولدش، نگاهی به خبر انتخاب فیلم شطرنج باد ساخته محمدرضا اصلانی در گنجینه جشنواره کن و گزارشی از بی‌رونقی این‌روزهای کتابفروشی‌های خیابان انقلاب از جمله مطالب این‌شماره پاییزی آزما هستند.

مقاله‌ای از میشل دوسرتو درباره نقش فرشته‌ها در ادبیات با ترجمه‌ ناصر فکوهی و گزارش ویلیام فردین درباره خانه و محل کار و زندگی مارسل پروست هم دو مطلب خارجی این‌شماره آزما هستند.

پرونده فلش فیکشن‌های جذاب با ترجمه و تالیف اسدالله امرایی هم از دیگر مطالب این‌شماره مجله مذکور است که همراه با داستان‌های کوتاه و تعدادی شعر به چاپ رسیده است.

این‌مجله با قیمت ۲۰ هزار تومان روی پیشخوان آمده است.