اراک-- رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی گفت: تابستان سال جاری با استقرار ناجی غریق در سدهای خاکی و آبگیرهای استان مرکزی آمار غرق شدگان ۱۰۰ درصد در این اماکن کاهش یافت.

علی مجرد در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر سال در تابستان و فصول گرما بسیاری از جوانان و خانواده‌ها برای شنا کردن از سدهای خاکی و آبگیرها استفاده می‌کنند.

وی افزود: در تابستان سال گذشته به دلیل عدم استقرار ناجی غریق در سدها و آبگیرهای استان مرکزی بیش از ۲۴ نفر به علت عدم آشنایی به فنون شنا در این گونه اماکن جان باختند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال جاری با هدف کاهش تلفات بر اثر غرق شدن در سدهای خاکی و آبگیرهای استان، بر اساس دستورالعمل کمیته بحران استان مرکزی به دستور استاندار، تمامی فرمانداران مرکزی موظف شدند از ناجی‌های نجات غریق و غواصی استان کمک بگیرند.

وی ادامه داد: با مساعدت رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی، استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی، استقرار ناجیان در اماکن پر خطر ذکر شده انجام شد. همین امر موجب شد، نه تنها تا پایان فصل شناور تابستان سال جاری هیچ اتفاق ناگوار رخ ندهد، بلکه ۱۰ نفر از غرق شدگان نیز توسط ناجیان مستقر نجات یافتند.

مجرد بیان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی استخرها و فضاهای ورزشی، جمعیت بیشتری به سمت استفاده از سدهای خاکی و آبگیرها روی آوردند. و خانواده‌ها برای استفاده از این فضا نسبت به سال‌های گذشته اشتیاق بیشتر نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی در سال جاری با کمترین تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارد توانست بهترین خدمات را به شهروندان استان ارائه دهد.

گفتنی است، هیأت نجات غریق و غواصی استان مرکزی به جهت فعالیت‌های گسترده و مؤثر خود از سوی استاندار مرکزی مورد تقدیر قرار گرفت.