رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: طرح آمران سلامت با مشارکت ۱۳ هزار نفر از جوانان سراسر کشور اجرا و ۳.۵ میلیون نفر از هموطنان نیز از خدمات آن بهره مند شدند.

محمد گل‌افشان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین آمارهای اجرای طرح «آمران سلامت» توسط جمعیت هلال احمر گفت: این طرح از ۵ تا ۱۵ آبان ماه به همت هلال احمر و سازمان جوانان اجرا شد. داوطلبان در این طرح به ارائه توصیه‌های آموزشی در سطح شهر، پیام‌های مؤثر در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان مردم پرداختند.

وی افزود: طرح آمران سلامت مجموعاً در ۳۸۱ شهرستان سراسر کشور توسط پایگاه‌های سیار و ثابت هلال احمر و با حضور جوانان و اعضای داوطلب هلال احمر اجرا شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به بهره مندی ۳.۵ میلیون نفر از هموطنان از خدمات این طرح، عنوان کرد: این رقم مربوط به افرادی است که به آنها اقلام بهداشتی داده شده یا مستقیماً مورد توصیه و تذکرات بهداشتی آمران قرار گرفته‌اند. اما شمار افرادی که در برنامه‌های عمومی و همگانی هلال حضور داشته‌اند قابل شمارش نیست.

گل‌افشان در خصوص مشارکت جوانان در اجرای طرح آمران سلامت خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت ۱۳ هزار نفر از جوانان هلال احمر در ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه هلال و براساس نیاز استان‌ها اجرا شد. به علاوه ۹۳۰ سمن نیز در اجرای این طرح با هلال احمر همکاری داشتند که مجموعاً ۵ میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع آوری و صرف خرید و توزیع اقلام بهداشتی میان مردم شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌هایی از جمله تئاترهای خیابانی برای اطلاع رسانی در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از ویروس کرونا، حضور جوانان و آمران سلامت در خیابان‌ها و اطلاع رسانی توسط بلندگو، اجرای پانتومیم‌های خیابانی با موضوع کرونا و راه‌های مقابله با آن، آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اجرای نمایش‌های خیابانی، اهدای هدیه به کودکان دارای ماسک، اطلاع رسانی از طریق تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در خانه‌های سالمندان برای توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقداماتی بود که در این طرح انجام شد.