کرمانشاه- ملا قادر از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب وفاداری خود را نشان داد و روز به روز پیوندی عمیق‌تری بین او و انقلاب بسته شد تا اندک امید ضدانقلاب برای همراهی کردهای منطقه ناامید شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - معین یزدانی: با نگاهی به دفتر قطور تاریخ از آن دریافت می‌شود که کردها تا قبل از انقلاب اسلامی مورد ظلم و هجمه دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته، از ظلم روس‌ها گرفته تا نفوذ نیروهای انگلیسی در زمان جنگ جهانی اول در منطقه غرب ایران و کردنشین و از همه بدتر جنگ رضا قُلدر با عشایر کُرد و تبعید آنها به دور افتاده‌ترین نقاط ایران نمونه‌ای از ظلم‌های آشکار بر آنان است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کردها به عنوان مردمانی غیور جایگاه ویژه ای بخشیده شد و در مقابل این جایگاه ویژه کردها ثابت کردند در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

در همان روزهای نخستی که کردها جایگاهی حقیقی‌شان را تجربه می‌کردند امتحانی سخت در غرب کشور با هدف ضربه مهلک به انقلاب اسلامی برای کردها رقم خورد، که تشکیل پیشمرگان کرد با هسته مردمی و خودجوش شاید نتیجه‌ای بود که هیچ‌گاه کسی به آن فکر نمی‌کرد؛ جمعی از کردهای بومی با تلفیق نیروهای پاسدار زیر چتر حمایت شهید بروجردی ضرباتی بر پیکره جریان باطل ضدانقلاب در غرب و شمال غربی وارد کردند که در تاریخ تا ابد یادگار بماند.

نیروهای پیشمرگ کُرد مسلمان و ارتش هم‌قدم با شهید «ناصر کاظمی» فرمانده وقت سپاه پاوه

حضور گروهک‌های مختلف در کردستان که زیر لوای بیگانگان سلاح مبارزه با انقلاب اسلامی ایران برداشته بودند، زمینه را برای مقاومت مردمی و پیوستگی شیعه و سنی فراهم می‌کرد. مردم کردستان پیام انقلاب و امام خمینی (ره) را به خوبی درک کرده بودند و گروهک‌ها و منافقین نتوانستند توفیقی در جذب مردم داشته باشند و به فرموده شهید محمد بروجردی: «اگر ضد انقلاب در کردستان از پشتوانه مردمی برخوردار بود، با ما نمی‌جنگید».

و این نقطه قوتی بود برای جریان انقلاب و نقطه ضعفی برای دشمنان که کردهای منطقه از روزهای نخست پیروزی انقلاب و رسیدن به جایگاه حقیقی خودشان در رکاب انقلاب ایستادگی کردند.

ملأ قادر قادری چهره برجسته انقلابی کُرد

ماموستا ملأ قادر قادری، در اوضاع حساس دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش یک روحانی متفکر و تأثیرگذار در جهت گیری‌های فکری منطقه را بر عهده داشت که با حضور میدانی و اقدامات انقلابی خود از ریشه‌ای شدن مشکلات منطقه غرب کشور به خصوص پاوه پیشگیری کرده و با روشنگری خود پرده بدبینی مردم نسبت به کردها و کردها به مردم را درید و جلوه‌ای نو از برادری و اتحاد شیعه و سنی را به رخ جهان کشاند.

ملأ قادر از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب وفاداری و ایستادگی خود را نشان داد و روز به روز پیوندی عمیق‌تر بین او و انقلاب بسته شد تا اندک امید ضدانقلاب برای همراهی کردهای منطقه ناامید شود و انقلاب نوپای ایران اسلامی روز به روز استحکام یابد.

ماموستا قادری به درخواست اهالی پاوه در تیر ماه ۱۳۵۹ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه پاوه منصوب شد و می‌شود آن تاریخ را نقطه عطفی در تاریخ پاوه در حوزه عمران و آبادانی و همچنین پیشرفت فرهنگی منطقه دانست.

زبان گویای اهالی پاوه و محور وحدت شیعه و سنی در منطقه دیری نگذشت که به یکی از چهره‌های بارز وحدت و اتحاد اسلامی در سمینارها و کنگره‌های داخلی و خارجی و مدافع حقوق مردم مسلمان کرد در جهان اسلام تبدیل شد.

ملأ قادر قادری با تسلط عمیق بر اوضاع منطقه غرب و دانش دینی چشمگیر نمونه بارز روحانی روشنفکر مسلمان به شمار می‌رود که در قلوب کردهای شیعه و سنی منطقه جایگاهی ویژه دارد.

نیم قرن تلاش برای وحدت امت اسلامی

برنامه بدون تعارف از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه ۲ سیما در نهم آبان به پیشنهاد ستاد ائمه جمعه اهل سنت، به گفتگویی بی تعارف با ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه پرداخت.

ماموستا ملأ قادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه در ابتدای گفتگو با اشاره به حکم انتصابش به امام جمعه‌ای پاوه توسط حضرت امام (ره)، اظهار کرد: مدت ۴۱ سال است امام جمعه اهل سنت پاوه هستم.

وی درباره آشنایی با رهبر معظم انقلاب نیز گفت: در جریان بازدید رهبر انقلاب در فروردین ۱۳۶۰ با ایشان آشنا شدم و از آن زمان تا کنون حق پدری ایشان بر گردن من بوده است و این پیوند در سال ۹۰ در جریان بازدید مجدد ایشان قوی‌تر شد به گونه‌ای که فرزندانم را وصیت کردم همواره در خط رهبری گام بردارند.

پس از پخش این گفتگو از شبکه‌های سراسری و استقبال مردمی- انقلابی و بومی منطقه از مواضع صریح، شفاف و انقلابی ماموستا ملأ قادر قادری، خشم ضدانقلاب با توهین حزب منحله کومله در رسانه‌های معاند منتسب به این حزب نمایان شد.

واکنش‌های مختلف در پی اهانت به حزب منحله کومله به شخصیت دینی کُرد منطقه غرب کشور

حزب منحله کومله که مواضع انقلابی ماموستای انقلابی و مردمی را بر نتافته بود در اقدامی بی سابقه در رسانه منتسب به این حزب توهین‌هایی را به شخصیت عالم مبارز و متفکر اهل سنت نسبت می‌دهد که بلافاصله از سوی دستگاه‌ها، نهادها و حتی افراد و علمای شیعه و سنی از جمله دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در استان کرمانشاه، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، جمعی از ائمه جمعه و امامان جماعات اهل سنت و شیعه در کرمانشاه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه با صدور بیانیه‌هایی به صورت جداگانه با واکنشی تند مواجه شد.

در بیانیه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه؛ اقدام گستاخانه توهین به علما و بزرگان دین محکوم شد

در این بیانیه آمده است:

دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ضمن دفاع همه جانبه از علمای راستین و دلسوز و مردمی، توهین این به اصطلاح رسانه مزدور و معاند و خود فروش را به شدت محکوم می‌نماید و برای بزرگان دین بخصوص جناب حاج ماموستا ملأ قادر قادری، امام جمعه محترم شهرستان پاوه آرزوی صحت و سلامتی و سربلندی دارد.

در بیانیه تبلیغات اسلامی کرمانشاه؛ اقدام توهین آمیز معاندین به ماموستا قادری محکوم شد

در این بیانیه آمده است:

بر خود لازم می‌دانیم دفاع همه جانبه از این سرمایه علمی و اخلاقی را اعلام کرده و به دشمنان اسلام و انقلاب هشدار دهیم که این گونه حرکات نه تنها شکافی در مسیر صدور انقلاب ایجاد نمی‌کند بلکه باعث اتحاد صفوف مسلمین شده و عزم امت اسلامی را برای نفرت و نابودی دشمنان قسم خورده این انقلاب روز افزون می‌کند.

توهین دشمنان یکی پس از دیگری نشانه زبونی و ضعف آنها و گویای پویایی اسلام عزیز است که روز به روز در دنیا گسترش یافته است.

در بیانیه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه؛ اقدام رسانه‌های معاند در توهین به ماموستا قادری محکوم شد

در این بیانیه آمده است:

توهین شنیع و بزدلانه رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که با دلارهای سعودی-صهیونیستی حیات انگلی خود را مخفیانه ادامه می‌دهند، به ماموستا ملاقادر قادری که عالِمی فرهیخته و مجاهدی نستوه و یار انقلابی نظام و رهبری در بزنگاه‌های حساس و مهم بوده‌اند، نشان از خباثت و ذات پلید ضدانقلاب است را به شدت محکوم نموده، و به ضدانقلاب کوردل هشدار می‌دهیم که اینگونه اقدامات بی شرمانه و کثیف هیچ خللی در عزم و اراده بزرگان و عالِمان اهل سنت برای دفاع از اتحاد، وحدت و همدلی مردم ایران وارد نخواهد کرد.

واکنش فعالان فضای مجازی به اهانت به امام جمعه انقلابی پاوه

اما در این میان واکنش فعالان فضای مجازی در پاسخ به یاوه‌گویی های ضد انقلاب نیز عجیب بود؛ جایی که حساب کاربری‌ای موجی در فضای‬ توییتر‬ خود‬ نوشت: ‏

آنان‌که دستشان به خون مردم کورد و مدافعان ایران آلوده است، به دیوار بزرگی همچون# ماموستا_ملا_قادر_قادری سنگ می‌زنند.

و از هشتک ‎#یار_انقلاب برای این توییت خود استفاده کرد.

و حساب کاربری فاطمه صالح آبادی و حاج همت در توئیت مشترکی به توهین رسانه‌های‬ معاند‬ به عالم اهل‬ تسنن‬ به شرح زیر‬ واکنش‬ نشان‬ داند:

‏همبستگی شیعه و سنی آنقدر قویه است که داعش و تکفیری‌ها به این فکر افتادن علمای ۲ طرف رو بزنن بلکه یکم به جون هم بیفتیم.
و ‎#حضرت_اقا چه گل گفت: غلط می‌کنید غلط بکنید.

و از هشتک ‎#ماموستا_ملا_قادر_قادری و ‎#یار_انقلاب برای توئیت خود استفاده کردند.

خبرگزاری مهر: در شرایط کنونی که وحدت تشیع و تسنن مهمترین اصل در مبارزه با ضد انقلاب است، گروهک منحله ضد انقلاب کومله حتی به بزرگان اهل سنت رحم نمی‌کند و توهین به آنها را تنها راه تفرقه می‌داند و پای در این کارزار می‌گذارد که قطعاً با هوشیاری و اقدام به موقع بصیران انقلاب این توطئه که از کیسه‌های زر سعودی- صیهونیستی برخاسته را خنثی و پیوند شیعه و سنی در منطقه را عمیق‌تر از قبل می‌کند.