بوشهر- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از روند نزولی قیمت مرغ در این استان خبر داد و گفت: حداکثر قیمت عرضه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رضا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها بر این است که قیمت مرغ گرم در استان بوشهر روند کاهشی داشته باشد.

وی بابیان اینکه در هفته گذشته تا مرز ۳۶ هزار تومان نیز رسید گفت: نرخ مرغ زنده هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان است که اکنون در کشتارگاه پس از افت ۲۵ درصدی وزن با نرخ هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان بیرون می‌آید.

جمالی گفت: عرضه‌کنندگان بسته به امکانات و توان رقابتی مرغ را با قیمت هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۷۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون قیمت مرغ در استان بوشهر جز استان‏‌های با نرخ متعادل و پایین است و باهدف تعادل بیشتر بازار، مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌‏های منتخب از جمله تعاونی‌های کارکنان دولت عرضه می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی موضوع افزایش قیمت پای مرغ نیز دستور کار قرارگرفته تا در صورت مشاهده تخلف با عاملان آن برخورد شود.