قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هفت ماه سال جاری هزار و ۴۲۳ مددجو و نیازمند از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) مهرعلی حق گویان در دیدار با امام جمعه محمودآباد بیان کرد: توانمندسازی یکی از سیاست‌های محوری کمیته امداد امام خمینی (ره) است که برای تحقق رویکرد محرومیت و فقرزدایی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی مثل محمودآباد مهاجران زیادی داریم البته در میان نیازمندان اغلب کسانی که تحت حمایت هستند دارای توانایی کار و فعالیت اند بنابراین توانایی و انگیزه نیازمندان شناسایی شده و افراد به فراخور شرایطشان از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کار امدادگری یک کار دولتی نیست هر کجا که مردم وارد عمل شوند به راحتی و بدون فوت وقت خدمات به آنها ارائه می‌کنند.

وی افزود: سرعت و فراگیری خدمات مردمی به نیازمندان موجب شده تا توجه به مراکز نیکوکاری برجسته‌تر شود چراکه با حضور مردم کار امدادگری به هدف خود نزدیک شده است.

حق گویان با اشاره به ضرورت محرومیت زدایی پایدار تصریح کرد: کمک به معیشت نیازمندان و اهدای کمک کاری موقتی است ولی ایجاد اشتغال رویکردی است که با هدف عزت بخشی و ارتقای زندگی مددجو با محوریت عزت بخشی اجرایی می‌شود.

وی اعلام کرد: طی هفت ماهه سال جاری هزار و ۴۲۳ مددجو و نیازمند از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شده‌اند که در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: از این میزان تسهیلات تعداد هزار و ۲۷ فقره از طریق منابع بانکی و ۳۹۶ فقره از محل صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال در کمیته امداد محور ارائه خدمات است چراکه با این محوریت است که می‌توانیم تغییر جدی و مثبت در خانواده ایجاد کینم.

حق گویان یادآورشد: مراکز نیکوکاری به عنوان خط مقدم خدمت به نیازمندان باید در زمینه محرومیت زدایی مبتنی بر توانمندسازی گام بردارند و برای خدمت به نیازمندان از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند.