نمایندگان جریان‌های سیاسی و گرایش‌های مذهبی لبنان و فلسطین برای عرض تسلیت دانشمند هسته‌ای کشورمان به سفارت جمهوری اسلامی ایران لبنان رفتند و این ترور را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان اکثر جریان‌های سیاسی و گرایش‌های مذهبی لبنان و فلسطین از نخستین ساعات صبح امروز برای محکومیت، عرض تسلیت و امضای دفتر یادبود شهید دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، به سوی محل سفارت کشورمان در بیروت، رفتند.

این اندیشمندان بر روی سه محور تاکید کردند و متفق القول بودند:

۱- تروریسم لادین و لامذهب است و فاقد هرگونه هویت.

۲- استکبار و فرزند نامشروع او کانون اصلی تولید و پرورش تروریست‌ها در جهان است.

۳- برای پیشگیری و جلوگیری از بازگشت به نهضت علمی و تمدنی اسلام، همه دانشمندان مسلمان در تمامی زمینه‌ها و در همه کشورها، هدف تروریست‌ها قرار دارند. سرنوشت مبهم ده‌ها

دانشمند مسلمان نامبرده زیر که به شیوه‌های مختلفی در لبنان، سوریه، عراق، مصر، تونس، فلسطین و ترکیه در سالیان گذشته ربوده یا ترور شده‌اند، نمونه روشن این رویکرد تروریست‌هاست:محمد الزواری، یحیی المشد، جمال حمدان، سمیر نجیب، سلوی حبیب، رمال حسن رمال، نبیل فلیفل، ابراهیم الظاهر، جاسم الذهبی، احمد احمد، سمیرة موسی، حسن کامل الصباح، سعید السید، عبیر عیاش، مصطفی مشرفه، نبیل القلینی، سامیة منیمنة، علاوه بر دانشمندان شهید ایرانی.

و درنهایت اتفاق نظر بود که این ترورهای جنایتکارانه، چرخه دانش، فناوری و اراده ملت‌هایمان را هرگز متوقف نخواهد کرد.

این سنت الهی و قانون طبیعت است.
و لن تجد لسنة الله تبدیلا...