سنندج- رئیس دانشگاه کردستان گفت: استقبال ۸۸ درصدی دانشجویان از آموزش های آنلاین، کردستان را در زمره استان های برتر کشور قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به صورت آنلاین در تالار مولوی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده، اظهار داشت: امسال متفاوت‌تر از همیشه مراسم روز دانشجو برگزار شد و جای دانشجویان در این سالن خالی است.

وی افزود: دانشگاه به حضور دانشجویان زنده است و در غیاب دانشجویان حس طراوت و شادابی، خوشی و خرمی از دانشگاه رخت بر بسته است.

صادقی با اشاره به خبرهای نوید بخش حوزه سلامت و ساخت واکسن کرونا در جهان، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی دانشمندان و کادر درمان، مردم و دانشجویان به روال عادی زندگی و مسیر علم آموزی برگردند.

وی افزود: ۶۶ سال پیش در چنین روزی بود که دانشجویان در مقابل تمامیت خواهی مستکبران ایستادگی کردند و با خون سه شهید خود نهال امیدی را آبیاری کردند که امروز تبدیل به درخت تنومندی شده است.

صادقی تصریح کرد: گرامیداشت روز دانشجو، ارج نهادن به ساحت مقدس قوه عاقله جامعه است و قوه عاقله نیروی محرکه یک جامعه برای رسیدن به تکامل، آزاد اندیشی، عدالت خواهی، استکبار ستیزی، استقلال طلبی و ظهور جنبش دانشجویی است.

رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت: دانشگاه محل آزاداندیشی و مبدا همه تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی است و دانشجو و دانشگاه نسبت به همه مسئولیت دارند.

وی با اشاره به عدم حضور دانشجویان در یکسال گذشته افزود: در یک سال گذشته که دانشجویان در دانشگاه کردستان حضور فیزیکی نداشتند، فعالیت‌های علمی ما همچنان ادامه داشت و توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

صادقی با اشاره به رتبه‌بندی داخلی دانشگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، جایگاه دانشگاه کردستان با جهش ۱۳ پله‌ای نسبت به سال قبل از رتبه ۴۰-۳۱ به رتبه ۳۰-۲۱ ارتقای یافت.

وی همچنین با اشاره به رتبه بندی معتبر و جهانی تایمز افزود: در رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱، دانشگاه کردستان که از سال گذشته توانسته وارد این رقابت شود، رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه‌های معتبر جهان را با افتخار کسب کرد و در بین دانشگاه‌های کشور نیز رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: در آخرین رتبه‌بندی موضوعی تایمز در حوزه‌های علوم فیزیکی، علوم زیستی و مهندسی به ترتیب جایگاه ۴۰۰-۳۰۱، ۵۰۰-۴۰۱ و ۶۰۰-۵۰۱ را کسب کردیم و همه این رتبه‌ها مدیون فعالیت‌ها و تلاش‌های اساتید ودانشجویان است. صادقی در ادامه به مشکلات مالی و زیر ساختی در بخش اینترنت برخی از دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشگاه کردستان یکی از پیشروترین دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش مجازی و آنلاین بود و با ارائه صددرصدی کلاس‌های تئوری، مشارکت ۸۸ درصدی دانشجویان را شاهد بودیم.

وی افزود: به واسطه اساتید و دانشکده‌های دانشگاه کردستان توانستیم دانشجویانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند و توانایی شرکت در کلاس‌های مجازی را ندارند، شناسایی کنیم و از طریق حوزه معاونت امور دانشجویی به آنها در حد توان دانشگاه کمک مالی کنیم.