رودان - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: سیستم بانکی در اعطای تسهیلات از محل تبصره ها و اجرای بند «خ» همراهی لازم را با کشاورزان ندارد.

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشاورزان هرمزگانی نیازمند حمایت دولت و مجلس هستند، بیان کرد: دولت باید در تامین منابع مورد نیاز، کشاورزان را حمایت کند. متاسفانه سیستم بانکی در اعطای تسهیلات از محل تبصره ها و اجرای بند خ همراهی لازم را با کشاورزان ندارد.

وی تاکید کرد: می طلبد که برای توسعه بخش کشاورزی، تسهیلات با دوره بازپرداخت مناسب و بهره پایین به فعالان این بخش اعطا شود.

رئیسی اظهارداشت: اوایل دی ماه امسال اعضا کمیسیون کشاورزی و معاونین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی از استان بازدید به عمل می آورند و در این خصوص جلسه هماهنگی با مدیران مربوطه استانی به زودی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این سفر مباحث مربوط به بازار، صادرات محصولات کشاورزی و مشکلات این بخش مورد توجه کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، افزود: هرمزگان جزء مناطق کم آب کشور است و میزان بارندگی آن هم به نسبت استان های مرکزی و شمالی در سطح پایینی قرار دارد لذا باتوجه به کم آبی و لزوم صرفه جویی در استفاده از منابع آب و از طرفی با هدف افزایش کیفیت و راندمان محصول باید به سمت کشت گلخانه حرکت کرد.

رئیسی تاکید کرد: امروزه محصولات کشت رو باز نه در بازارهای جهانی و فرا منطقه ای و نه در بازارهای داخلی مشتری و خریدار ندارد پس باید کشاورزان را به سمت توسعه کشت در فضای بسته ترغیب کرد. هر چند هزینه اجرای گلخانه ای بالاست اما از صرفه اقتصادی برخوردار است.