یزدـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از کاهش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در یزد خبر داد و گفت: آمار فوتی‌ها از میانگین روزانه ۱۵ نفر طی هفته‌های اخیر به هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته هفت تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

نوری شادکام ادامه داد: البته ابتلا به بیماری کرونا همچنین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در یزد سیر نزولی داشته به نحوی که آمار مرگ و میر از میانگین ۱۵ نفر در شبانه روز طی هفته‌های اخیر به هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰۲  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

نوری شادکام تصریح کرد: گرچه آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در یزد کاهش یافته اما مردم توجه داشته باشند که کاهش آمار به معنای از بین رفتن خطر نیست بلکه خطر همچنان باقی است و لازم است مردم شیوه نامه های بهداشتی را مدنظر قرار داده و از حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.