ارومیه – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۷ هزار و ۵۸۷ فقره پرونده تخلف صنفی در ۸ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ۷ درصدی تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۶ هزار و ۹۰۹ مورد بازرسی از بازار استان انجام شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته صنفی را ۶۸۷ میلیارد ریال برشمرد و اظهارکرد: در مدت زمان مذکور همچنین ۳ هزار و ۲۲۶ مورد شکایت و گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان و سامانه ۱۲۴ دریافت شده که ۲ هزار و ۲۹۴ مورد تلفنی، ۵۷۹ مورد شکایت حضوری و ۳۵۳ مورد نیز به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: پس از بررسی و رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی، یک هزار و ۴۸۰ مورد متخلف و یک هزار و ۴۴۷ مورد نیز غیر متخلف شناخته شده اند.

وی از رسیدگی و بررسی ۱۵۱ فقره پرونده ارزی در راستای رسیدگی و پایش واحدهای دریافت کننده ارز دولتی در استان، خبر داد و اظهار کرد: پس از بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فوق ۱۵ فقره منجر به تشکیل پرونده با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۳۰۶ میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

بابایی با اشاره به رصد و پایش مستمر بازار و قیمت گیری روزانه بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ثبت در سامانه قیمت سازمان حمایت، بررسی و رصد سامانه ثبت انبارها، قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و وارداتی را از دیگر اقدامات این سازمان در ۸ ماه گذشته عنوان کرد.