بجنورد- نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به توانایی ایران در تولید کیت آزمایش کرونا، گفت: ایران در حوزه مسائل علمی و تجهیزات کرونایی از سایر کشورهای پیشرفته جهان عقب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر صبح امروز در سومین مرحله رزمایش مواسات هلال احمر خراسان شمالی که در سالن ورزشی این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: می‌بایست در این شرایط تمام دستگاه‌ها با همراهی مردم از توانمندی‌های خود استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به زیبایی‌های طرح مواسات، بیان کرد: در شرایطی که کرونا اقتصاد، معیشت و سلامت ما را هدف قرار داده مواسات نقش مهمی را ایفا می‌کند لذا باید در این زمینه تمام گروه‌ها تلاش خود را انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کرونا تا ماه‌ها خنثی نمی‌شود، افزود: این ویروس بسیاری از مناسبات، فعالیت‌ها، مراسم و روابط اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است لذا باید برای ساخت واکسن آن تلاش کرد.

پاکمهر ادامه داد: نخستین واکسن کرونا در جهان در حال تولید است که شرایط نگهداری بسیار ویژه دارد و قیمت آن بسیار گران است لذا باید به فکر تولید واکسن باشیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۷ شرکت داخلی برای ساخت واکسن در حال رقابت هستند و یک واکسن ایرانی در مرحله تست بالینی قرار دارد و امیدواریم پیش از خرداد سال آینده بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان بحران هیچ کشوری به دیگری کمک نمی‌کند، افزود: در ابتدای شیوع کرونا حتی کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار نمی‌دادند اما اکنون کیت‌های آزمایش کرونا به وفور در کشور ساخته می‌شود و حتی می‌توانیم روزانه ۱۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا تولید کنیم.

پاکمهر تصریح کرد: ایران در حوزه مسائل علمی و تجهیزات کرونایی از سایر کشورهای پیشرفته جهان عقب نیست.

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انگلستان برای مهار کرونا وزیر کرونا معرفی کرده است که این نشان می‌دهد این ویروس میهمان جهان خواهد بود.

وی در انتها گفت: رزمایش مواسات باید ادامه دار باشد تا بتوانیم با تولید واکسن مردم را از این ویروس مصون کنیم.