کرج - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز حضور مردم و خلق حماسه ۹ دی را خنثی‌کننده فتنه دشمنان در سال ۸۸ خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی پنجشنبه در جلسه هماهنگی روز نهم دی ماه ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام شیخ محمد یزدی اظهار کرد: این عالم بزرگوار از چهره‌های مجاهد انقلاب بود که سالیان سال قبل از انقلاب چندین بار تبعید شد و به زندان افتادند و بعد از انقلاب هم خدمات ارزشمندی در کارنامه این عالم ثبت شده است.

وی در خصوص حماسه نه دی افزود: امسال نه دی ویژه است و به عنوان دهه بصیرت فاطمی، ولایت مداری، مقاومت علوی نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: حماسه نه دی امسال با مناسبت‌های مختلف و گوناگون تقویمی و تاریخی مقارن است و بر همین اساس به عنوان دهه نام‌گذاری شده و به دلیل همین مناسبت‌هاست که عنوان دهه از ۹ دی به ۱۹ دی اختصاص یافت.

این مسؤول با اشاره به اینکه حماسه نه دی به نام ایام بصیرت نام‌گذاری شده است بیان کرد: در طلیعه و مقدمه نه دی ماه، هشتم دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام روحی یزدی نه دی را روز حماسه ماندگار ملت و مردم در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز بصیرت و میثاق امت و ولایت است خواند و اذعان داشت: در دی ماه علاوه بر حماسه نه دی، ۱۳ دی سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم است و به عنوان روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده و ۱۷ دی مصادف با اربعین شهادت دانشمند علمی و هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده است و ۱۸ دی مصادف با حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۶ است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از این مناسبت‌ها را مقام معظم رهبری به نام یوم‌الله نامیدند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تشییع جنازه سردار دل‌ها را، که مردم در شهرهای مختلف حماسه آفریدند را یوم‌الله نامیدند و حمله به پایگاه عین‌الاسد را که مقدمه انتقام سخت است به این نام نام‌گذاری کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز اظهار داشت: برخی حوادث به فراموشی سپرده می‌شوند اما از ۲۵ مرداد ۸۸ که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد کشور دچار فتنه‌آفرینی و تلاطم شد و مردم در روز نه دی به صحنه آمدند و بساط فتنه گران را جمع کردند و همگی این‌ها اعجاز قدرت پروردگار بود و این حرکت جرقه‌ای شد تا هر وقت نظام با چالش بی‌تدبیری‌ها و سو مدیریت‌ها مواجه می‌شود، مردم به صحنه خواهند آمد و به حق و با تمام وجود از نظام تمام قد دفاع می‌کنند و حضور مردم عامل تثبیت نظام مقدس جمهوری است.