گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از ادامه بارش برف و باران در استان خبرداد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با افزایش فعالیت سامانه سرد سیبری در استان، بامداد امروز (جمعه) گسترش دامنه ریزش برف به نواحی کوهپایه ای و سردسیر استان رسید به طوریکه در گرگان و شهرهای کوهپایه ای علی آباد، مینودشت و کلاله هم ریزش برف مشاهده شد.

وی افزود: الگوهای جوی نشان می دهند که به تدریج از ریزش های جوی از سمت غرب کاسته شده و غالباً در نواحی کوهستانی جنوب شرق اتفاق خواهد افتاد.

داداشی ادامه داد: موج دوم اوایل شب در نواحی مزبور ریزش برف و باران ملایم را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: پس از توقف موقتی فعالیت سامانه، انتظار می رود صبح فردا در ناحیه جنوب شرق ریزش ملایم و خفیف برف و باران را داشته باشیم و فردا به تدریج سامانه از فراز استان عبور خواهد کرد و جو نسبتاً آرامی پیش بینی می شود.

وی تأکید کرد: به علت برودت هوا، طی دو شب آینده دمای زیر صفر، یخبندان و پدیده مه غلیظ هم در نواحی کوهپایه ای و سردسیر حادث خواهد شد.

طبق گفته وی بیشترین میزان بارش برف در استان از روستای افراتخته شهرستان علی آباد کتول به میزان ۶۵ سانتیمتر بوده است.

همچنین فرودگاه بین المللی شهدای گرگان هم در اطلاعیه ای از مسافران خواسته قبل از عزیمت به فرودگاه حتماً با اطلاعات فرئدگاه تماس بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور و احتمال تغییر ساعت یا تاخیر در برخی پروازها بدلیل شرایط نامناسب جوی، از مسافران درخواست می شود تا پیش از عزیمت به فرودگاه بین المللی شهدای گرگان حتماً با اطلاعات پرواز این فرودگاه تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل کنند.