اهواز- با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) و مسئول بسیج سازندگی خوزستان در منطقه کوی ابوذر اهواز (حصیرآباد) قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید غوابش در مسجد امام حسن مجتبی این منطقه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوار پور ظهر امروز در بازدید از مناطق حصیرآباد و منبع آب و افتتاح قرارگاه شهید غوابش، اظهار کرد: محرومیت یکی از آسیب‌های جدی است که شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی را به رخ می‌کشد.

وی تأکید بر اینکه همه باید برای از بین بردن محرومیت‌های همنوع خودمان تلاش کنیم، افزود: تاکنون با یاری مردم، خیران و گروه‌های جهادی بسیج و سپاه کمک‌های مؤمنانه زیادی جمع آوری شد و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت؛ همچنین کمک‌های مؤمنانه بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان در سراسر استان جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به طرح کرامت در اهواز، بیان کرد: ما باید همواره در کنار مردم باشیم و بسیج و سپاه به صورت قرارگاهی نیروهای جهادی در حال کمک‌رسانی در چند دهستان این استان هستند؛ همچنین در قالب طرح کرامت ۶ نقطه در اهواز از کمک‌های معیشتی بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان به توافق‌نامه با شرکت فولاد خوزستان و نی‌شکر اشاره کرد و گفت: برای تعمیر و بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی با صنایع فولاد توافق‌نامه داشتیم؛ همچنین با شرکت کشت و صنعت نی‌شکر این توافق صورت گرفت تا در بحث محرومیت‌زدایی یاری‌رسان مردم باشیم که این امر رضایت مردم را به همراه داشت.

سردار شاهوار پور به تداوم کار در حوزه فرهنگی، آموزشی توانمندسازی و اشتغال مردم در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با یاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و پیشرفت تلاش می‌کنیم و در برنامه مسکن دار کردن اقشار ضعیف، جذب و پشتیبانی آنها و کاهش آسیب‌های ناشی از اختلاف طبقاتی و تبدیل این آسیب‌ها به فرصت در حال اقدام هستیم.

ریشه‌کنی محرومیت خوزستان

سرهنگ زبیدی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان به افتتاح قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید غوابش اشاره کرد و افزود: این قرارگاه چهار محور حصیرآباد، چهارصد دستگاه، آل صافی و بیست‌متری شهرداری را دارد که خانه‌های آسیب‌دیده شناسایی شدند و با راهنمایی پایگاه بسیج مسجد و توسط گروه‌های جهادی مردمی و بسیج سازندگی این منازل تعمیر و بازسازی می‌شوند و بسیج سازندگی نقش پشتیبانی و تأمین‌کننده منابع مالی و مصالح ساختمانی برای این حرکت‌های جهادی خواهد بود.

وی افزود: این قرارگاه‌ها در همه مناطق محروم و حاشیه شهرها در سطح استان در دستور کار قرار گرفته‌اند تا شاهد ریشه‌کنی محرومیت در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش مهر، همچنین سردار شاهوارپور از کوی شهید سلیمانی (منبع آب اهواز) بازدید و میان نوجوانان و مردم حضور پیدا کرد و علاوه بر دلجویی و بازدید از خانه‌های که خطر سقوط دارند و صحبت با اهالی منطقه و شنیدن مشکلاتشان، لوازم ورزشی، پتو، بخاری و غیره را به آنها اهدا کرد.