شیراز - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: طی هشت ماه منتهی به ابتدای آذر امسال، بالغ بر ۱۷ هزار پرونده توسط شعب تعزیرات در فارس رسیدگی و حکم‌های مربوط به آنها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری، گفت: پرونده‌های تشکیل شده در این مدت مربوط به حوزه‌های صنفی، بهداشتی، قاچاق کالا و ارز و … بوده است. سالاری با بیان اینکه، متخلفان مرتبط با این پرونده‌ها بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند، گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی، تولیدی، توزیعی و دیگر صنوف انجام و طی این بازرسی‌ها به ۵ هزار صاحب صنف برای رفع تخلف تذکر داده شده است.

او با تاکید براینکه در خصوص کنترل قیمت ها، تدابیری اتخاذ شد تا با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، اقدامات ضربتی در راستای مقابله با گرانفروشی و احتکار انجام شود، تاکید کرد که پرونده‌های گرانفروشی و احتکار بدون هیچ اغماضی رسیدگی شده است.

سالاری با اشاره به ایجاد "قرارگاه ربیع‌الاول"، با مشارکت دستگاه‌های نظارتی مختلف، اضافه کرد که از تمام توان موجود برای کنترل قیمت‌ها استفاده شده و در همین راستا اقدامات تاثیرگذاری نیز اجرایی شده است.

مدیر کل تعزیرات فارس نقش نظارتی شهروندان را مهمترین مولفه نظارتی دانست و با بیان ا ینکه عمده کالاهای احتکاری براساس گزارش شهروندان کشف شده است، خاطرنشان کرد: پررنگ شدن ارتباط دو سویه دستگاه‌های نظارتی و مردم اثرات بازدارندگی داشته و موجب کاهش تخلفات می‌شود.

سالاری همچنین گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادها، در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر فعال است.

او گفت: کشف ده‌ها انبار احتکار کالاهای اساسی توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج)، از اقدامات موثر قرارگاه ربیع‌الاول بوده که تاثیر بسزایی در کوتاه کردن دست سودجویان و فروکش کردن التهابات بازار داشته است.

سالاری با اشاره به تشکیل ۳۶۰ فقره پرونده احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس، گفت: متخلفین این پرونده های به بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند و علاوه بر آن مقرر شد تا در صورت کشف انبار احتکار، بدون هیچگونه تعللی، کالاهای مکشوفه با نظارت سازمان صمت عرضه شود.

مدیر کل تعزیرات فارس گفت: شهروندان چنانچه اطلاعی از دپوی غیرقانونی کالا در هر محلی دارند، مراتب را به شماره ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه و یا ۱۲۴ سازمان صمت گزارش داده تا نسبت به پیگری موضوع گزارش اقدام و با متخلفین برخورد شود.