زنجان-معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان،با بیان اینکه باید در تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تسهیل‌گری شود، گفت: تشکل های مردمی یک فرصت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی‌نافچی ظهر یکشنبه در جلسه سازمان‌های مردم نهاد زنجان، گفت: حمایت، بسترسازی و بهره‌گیری از تشکل‌های مردم نهاد از اولویت‌های استان است.

وی اظهار کرد: اداراتی که مرجع صدور مجوز هستند مکلف به توجه به این موضوعات بوده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به همکاری با سازمان‌های مردم نهاد هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا دراستان رو به کاهش است، گفت: طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجراست که از اهداف اجرای این طرح کاهش زنجیره انتقال است.

نافچی تاکید کرد: افزایش تست، قرنطینه افراد مبتلا و شناسایی افراد سالمند از اقدامات در حال انجام است.

وی گفت: مدیرانی که با سمن‌ها کار کرده‌اند باید تمام اقدامات انجام شده را طی یک هفته در حوزه تشکل‌ها به صورت مستند ارائه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه، دستگاه‌هایی که مرجع صودور مجوز هستند باید فعالیت خود و تشکل‌ها را نیز ارائه کنند، ابراز کرد: کمک‌هایی که برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود باید سامانه‌ای شود.

نافچی افزود: باید در تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تسهیل‌گری شود چرا که سازمان‌های مردم نهاد یک فرصت هستند که حمایت و بهره‌گیری از این ظرفیت منجر به توسعه استان می‌شود.

وی افزود: اموری که می‌توانند قانونا به تشکل‌ها واگذار شود باید توسط دستگاه‌های مرجع صدور مجوز احصا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، گفت: یکی از ضروریات فعلی جامعه در شرایط کرونایی کنونی جلب و جذب کمک‌های مردم برای حمایت آسیب‌دیدگان است و سازمان مردم نهاد دراین شرایط رسالت بسیار سنگینی دارند.

نافچی ابراز داشت: در شرایط کرونایی امروز آگاهی بخشی و اقناع جامعه برای پرهیز از عادی‌انگاری زندگی در شرایط کرونایی است.