زاهدان- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات زیرساختی بازارچه مرزی «پسابندر» شهرستان چابهار در حال انجام است و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر اظهار داشت: ۸ بازارچه مرزی مصوب هم‌اینک در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و اقدامات زیرساختی بازارچه مرزی «پسابندر» شهرستان چابهار نیز در حال انجام است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بازارچه «پسابندر» در اقدامات اولیه برای راه‌اندازی به اسکله متصل شده تا از آن طریق صادرات و واردات انجام شود، افزود: اواخر تیر ماه سال جاری مجوز بازارچه «پسابندر» که در گذشته باطل شده بود دوباره احیا و مقرر شد مراودات تجاری ایران از طریق این بازارچه با چندین کشور برقرار شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر محوطه بازارچه «پسابندر» دیوارکشی شده و درصدد هستیم با استقرار چند کانکس و فراهم آوردن امکانات اولیه این بازارچه را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای آفریقایی، عمان، پاکستان و هند مهمترین کشورهاییهستند که بازارچه مرزی- دریایی «پسابندر» می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به آن‌ها متصل کند.

میر با اشاره به اینکه این بازارچه با کشورهای زیادی می‌تواند تعاملات تجاری داشته باشد، تصریح کرد: دیگر بازارچه‌های سیستان و بلوچستان فقط مراودات بین ۲ کشور را انجام می‌دهند اما «پسابندر» می‌تواند با کشورهای زیادی در ارتباط باشد.