تهران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه خط قرمز ما در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز قانون است گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز اولویت شهرداران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی صبح دوشنبه در نشست شهرداران با تاکید بر اینکه نظارت دقیق بر نحوه اجرای پروژه‌های شهری توسط پیمانکاران از سوی شهرداران الزامی است اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و مقابله با این پدیده وظیفه ذاتی شهرداران استان تهران است و نباید به بهانه کمبود امکانات در این خصوص کوتاهی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه خط قرمز ما در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز قانون است و با کسی در این خصوص تعارف نداریم عنوان داشت: ۷۴ وظیفه قانونی در شرح وظایف شهرداران گنجانده شده و ملاک ما در ارزیابی شهرداران عمل به قانون است.

چراغعلی گفت: بودجه مصوب شهرداری‌ها امسال توسط استاندار تهران ابلاغ می‌شود و امروز شهرداری‌ها در کشورهای توسعه یافته تبدیل به نهادی اجتماعی و فرهنگی شده اند و این به این مفهوم است که شهرداران علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی باید اجرای طرح‌های فرهنگی را نیز در اولویت قرار دهند.

وی بیان داشت: امروزه شهرداری‌ها به شدت به سمت چابک سازی و برون سپاری امور به بخش خصوصی حرکت می‌کنند و عمدتاً نقش نظارتی دارند.