مرحله اولی از دور برگشت سی و سومین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور در بخش مردان با صدرنشینی دو تیم کازرون و مس کرمان در گروه اول و دوم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول از دور برگشت سی و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور گرامیداشت شهید پور جعفری به مدت شش روز به میزبانی شهر شیراز و در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

این رقابت‌ها که از ابتدا به دلیل بیماری همه گیر کرونا به صورت متمرکز برنامه ریزی شد این بار نیز به شکل متمرکز با حضور ۱۲ تیم در دو گروه پیگیری شد. شیراز هم بر اساس معیارهای میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۲۱ و برای آزمودن شرایط میزبانی این شهر و سالن مسابقات در این رویداد انتخاب شد.

تیم‌ها در دور برگشت همان طور که پیش بینی می‌شد با شرایط بهتری در مسابقات حاضر شدند و شاهد دیدارهای نزدیک، زیبا و به معنای واقعی هندبال دیدنی از سوی تیم‌ها بودیم.

به گفته کرمی رئیس کمیته مسابقات و لیگ برتر هندبال در دور برگشت کرونا حواشی کمتری برای تیم‌ها ایجاد کرد و تیم‌ها می‌دانستند که به چه شکل باید از خود و بازیکنان خود برای حضور موفق تر در لیگ حفاظت کنند و همین امر باعث شد تا تیم‌ها نسبت به دور رفت با تعداد کرونایی های انگشت شمار مواجه شده یا حتی تیم‌هایی پاک از این بیماری باشند.

یکی از نقاط قوت این دوره از رقابت‌های لیگ که در دور برگشت آن نیز با قوت ادامه یافت، دیده شدن هندبال پس از سال‌ها به صورت منظم از رسانه ملی بود. در تمام بازی‌های دور رفت و همین طور شش بازی دور برگشت شاهد پخش مستقیم بازی‌ها بودیم تا نه تنها باشگاه‌های و حامیانی مالی از این مسئله رضایت داشته باشند بلکه هندبال این بازی توپی بیشتر از قبل دیده شود که به یقین این مسئله در آینده هندبال بسیار مؤثر خواهد بود.

لازم به ذکر است فردا سه شنبه نیز در یک دیدار معوقه از دور رفت مرحله اول لیگ برتر تیم‌های ستارگان دشتستان و نفت و گاز گچساران از ساعت ۱۶ به مصاف هم خواهند رفت و نتیجه این بازی تنها می‌تواند انتهای جدول گروه یک را دستخوش یک جابجایی کند.

در پایان مرحله اول دور برگشت دو تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون و مس کرمان در گروه‌های خود بدون باخت صدرنشین شدند و فاصله این دو تیم با تیم‌های دوم به ترتیب یک برد و تساوی برای کازرون و دو برد برای مس کرمان بیشتر می‌باشد.

در مرحله اول از دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال ۱۸ بازی انجام شد و رده بندی تیم‌ها هم به این ترتیب اعلام شد:

گروه A :

۱- نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با ۷ بازی و ۱۴ امتیاز
۲- ذوب آهن اصفهان با ۸ بازی و ۱۱ امتیاز
۳- پاس ناجا قم با ۸ بازی و ۹ امتیاز
۴- پرسپولیس بهبهان با ۷ بازی و ۶ امتیاز
۵- نفت و گاز گچساران با ۷ بازی و ۲ امتیاز
۶- ستارگان دشتستان با ۵ بازی و صفر امتیاز

گروه B:

۱- مس کرمان با ۸ بازی و ۱۶ امتیاز
۲- فولاد سپاهان اصفهان با ۸ بازی و ۱۰ امتیاز
۳- زغال سنگ طبس با ۸ بازی و ۹ امتیاز
۴- فراز بام خائیز دهدشت با ۸ بازی و ۸ امتیاز
۵- کیمیا کاشت کردستان با ۸ بازی و ۳ امتیاز
۶- پرواز هوانیروز با ۸ بازی و ۲ امتیاز

بر اساس اعلام کمیته مسابقات طبق قوانین برگزاری این رقابت‌ها فرمول جدول رده بندی بر اساس امتیازات کسب شده توسط تیم‌ها خواهد بود و در صورت مساوی بودن بر اساس آئین نامه مسابقات امتیازات تیم‌ها بازی رو در رو دو تیم در نظر گرفته خواهد شد و سپس تفاضل بازی‌های رو در رو جهت کسب جایگاه بالاتر مد نظر قرار خواهد گرفت.

مرحله دوم این رقابت‌ها هم در دی ماه به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و سپس در پایان مرحله دوم، سه تیم برتر گروه الف و ب در مرحله بعد در یک گروه شش تیمی جهت کسب مقام‌های اول تا ششم با هم رقابت می‌کنند و سه تیم دوم هر گروه نیز برای تعیین مقام‌های هفتم تا دوازدهم با هم پیکار خواهند کرد.