کرمان-مدیرکل راهداری شمال کرمان سرعت متوسط خودروها در محورهای کرمان را ۸۰ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت:به دلیل وجود بزرگراه‌های فراوان سرعت خودروها در محورهای کرمان بیشتر از سایر مناطق است.

سید علی سید علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کنترل سرعت و تردد ماشین‌ها به عهده پلیس راه است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۳ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های اصلی و شریانی استان کرمان داریم که ۱۱۰ عدد آنها فعال بوده و مابقی در حال نصب است.

وی با اشاره به نقش این دوربین‌ها در کنترل سرعت افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته متوسط سرعت خودروها در جاده‌های استان کرمان طی امسال حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان گفت: کرمان استانی کویری است و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان داریم که بیشترین بزرگراه‌های کشور بعد از اصفهان را دارا هستیم؛ به همین علت سرعت متوسط خودروها در محورهای کرمان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

سید علیخانی گفت: پلیس راه استان کرمان با اعمال نظارت و استفاده از امکانات و دوربین‌های ثبت تخلف دستی سرعت خودروها را کنترل می‌کند.