قرارداد بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت با هدف حل مسائل و افزایش سهم پژوهش در اقتدار و سرمایه ملی، دو قرارداد با عناوین «حذف سولفور از فراورده های نفتی (از حلالهای سبک تا سنگین برش های نفتی و پسماندهای آنها) و بهینه سازی سوختهای سنگین نفت کوره» و «بازیافت و بهینه سازی فراورده های جانبی پتروشیمی و زیر شاخه های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات جدید قابل کاربرد صنایع نفتی و پتروشیمی» صبح امروز به امضا رسید.

روح الله دهقانی فیروزآبادی رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ملی است، گفت: این دانشگاه مولود جمهوری اسلامی ایران است که با نفس قدسی امام خمینی (ره) شکل گرفت و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مسئولان کشور دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی به همراه زیرساخت های مناسب و مطلوب این دانشگاه می تواند در زمینه های گوناگون کشور از جمله صنعت، کشاورزی، خودرو، نفت و ... ورود کند و منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور و جامعه شود.

فیروزآبادی اظهار داشت: از آنجایی که کشور انتظار فناوری را از دانشگاه آزاد اسلامی دارد، لذا این دانشگاه بیشتر به دنبال جذب فناوران و نقش آفرینی در حوزه های متعدد علم و فناوری کشور است.

گفتنی است مراسم امضای دو قرارداد «حذف سولفور از فراورده های نفتی (از حلالهای سبک تا سنگین برش های نفتی و پسماندهای آنها) و بهینه سازی سوختهای سنگین نفت کوره» به مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد ریال و قرارداد «بازیافت و بهینه سازی فراورده های جانبی پتروشیمی و زیر شاخه های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات جدید قابل کاربرد صنایع نفتی و پتروشیمی» به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت صبح امروز برگزار شد.