روزنامه آفتاب یزد نسبت به ویدئوی منتشر شده مبنی بر دوچرخه دزدی که در روز گذشته اتفاق افتاده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آفتاب یزد نوشت: روز گذشته پایگاه خبری «عصر جنوب» ویدئویی را منتشر کرد که قابل تأمل بود.طبق ادعای این پایگاه خبری و آنچه در فیلم مشخص بود خودرویی در کنار یک کودک که در حال بازی با دوچرخه خود است ترمز می‌کند و در کمال ناباوری راننده خودرو سفید رنگ، دوچرخه را داخل خودرو گذاشته و می‌رود. کودک هم گریه کنان به دنبال خودرو و سارق می‌دود.
در اینکه سارق دوچرخه آن کودک بی نوا، انسان بی شرف و بی وجدانی بوده شکی نیست. دزدی در هر صورت و نوع آن پدیده‌ای قبیح و زشت است اما سرقت از یک کودک و آن هم وسیله بازی او که آنچنان ارزش مادی ندارد انتهای پلیدی است.
به هرحال عرضم در این وجیزه کوتاه اینجاست، تکلیف این سارق روشن است و سخن زیادی نمی‌توان درباره وی گفت اما موضوع اصلی که باید به آن پرداخته شود و مسئولین نیز نسبت به آن هشیار باشند معضل افزایش بزه است. البت مسئولان مرتبط از جمله مسئولان خدوم ناجا در این مورد سخنان بسیاری مطرح کرده و تذکر داده اند که افزایش مشکلات اقتصادی منجر به رشد بزه شده است. اما آیا آنان که باید بشنوند و تجدیدنظر نمایند این هشدارها را جدی گرفته اند؟
این موضوع یک زنگ خطر و هشدار برای مدیران و مسئولان مرتبط است. افزایش و استمرار تورم کمرشکن تنها از قدرت خرید مردم کم نمی‌کند بلکه بحث امنیت را نیز تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.در چند ماه اخیر اخبار متعددی از زورگیری‌های خشن منتشر شده و حتی علی دایی نیز طعم آن را چشیده اما کم کم داریم به سمتی می‌رویم که سارقان حتی به کودکان و خردسالان نیز رحم نمی‌کنند.
در چنین شرایطی عبور از مناطق به نسبت خلوت و در ساعت‌های خاص قطعاً غیر ممکن می‌شود و حتی به جایی می رسیم که جرأت نخواهیم کرد فرزندان خود را برای یک خرید ساده و یا مدرسه و بازی به بیرون از خانه هدایت کنیم.
تکلیف مسئولان در این موضوع روشن است. گرانی افسارگسیخته در حال از بین بردن و تغییر بسیاری از معادلات است و متأسفانه برخی مسئولان متوجه این مهم نیستند و تنها سعی دارند با بازی با کلمات و دادن آدرس غلط به رسانه‌ها قسر در بروند.موضوع اقتصادی کم اهمیت نیست و می‌تواند تمام داشته‌های یک جامعه را از بین ببرد. بعید است مشکل با آمدن وزیر بازرگانی نیز حل شود!