زنجان-معاون درمان علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: یک شب دورهمی در شرایط کرونایی، یک عمر پشیمانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آرمانی‌کیا ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان حاکی از آن است که به یک ثبات در این زمینه رسیده و هنوز شیب نزولی در این خصوص ادامه دارد، گفت: همین امر باعث شده است تا شاهد فعالیت سایر بخش‌های مراکز درمانی باشیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت‌هایی که کرونا برای سایر بخش‌های درمانی استان به وجود آورده بود، تلاش کردیم تا روند خدمات‌رسانی به سایر بیماران مختلف نشود، افزود: با توجه به همکاری قابل قبول مردم در محدودیت‌های دو هفته‌ای آذرماه، امروز شاهد فعال شدن سایر بخش‌های مراکز درمانی در استان هستیم.

آرمانی کیا با یادآوری اینکه امروز آمار حاکی از کاهش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی هستیم و بی‌تردید تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به این امر کمک کند، تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما برای فصل زمستان، اهتمام به بیماریابی سرپایی است. همچنین بنا داریم درمان را از منازل شروع کنیم تا کار به بستری نکشد.

معاون درمان علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه کادر درمانی استان و مجموعه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، تجربه ارزشمندی را در طول ۹ ماه گذشته به دست آورده‌اند، ادامه داد: یکی از نگرانی‌های همیشگی کادر درمانی، کمبود تخت بیمارستانی است که امیدواریم با همراهی مردم، این مشکل در زمستان امسال نمود پیدا نکند.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه نوع رفتار مردم در شرایط کرونایی باعث خواهد شد تا برنامه‌ریزی کادر درمانی نیز مبتنی بر این نوع رفتار و آمارهایی که به جا گذاشته می‌شود باشد، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی ابتلا به کرونا، برگزاری دورهمی‌ها است و با توجه به در پیش بودن شب یلدا، امیدواریم مردم این دورهمی‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه برگزار دورهمی‌ها به ویژه در مناسبت‌هایی چون شب یلدا باعث به خطر افتادن سلامت سالمندان که این روزها ۸۵ درصد فوتی‌های کرونایی را به خود اختصاص داده‌اند، خواهد شد، بیان کرد: نباید فراموش کنیم که یک شب دورهمی می‌تواند عواقب فاجعه‌باری را به دنبال داشته و یک عمر پشیمانی به همراه بیاورد.

آرمانی کیا با یادآوری اینکه علی‌رغم سرمای هوا، انتظار داریم شهروندان یکی از پنجره‌های منزل را در اوقاتی از روز برای تهویه هوا باز نگه دارند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از انتظارات ما از مردم این است که به هیچ وجه ماسک خود را بر روی آینه اتومبیل‌شان آویزان نکنند؛ چرا که این کار باعث آلوده شدن ماسک خواهد شد.