سنندج- فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اشرافیت نیروهای مرزبانی بر فعالیت های بازارچه مرزی باشماق بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

سردار علیرضا مرزبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، نیروهای مرزبانی شعاع ۵۰ متری بازارچه مرزی باشماق مریوان را زیر رصد عملیاتی دارند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون اقلام مختلفی به این بازارچه قاچاق شده و افراد متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اعلام کرد: در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازارچه مرزی باشماق کشف و ضبط شده است و برای افراد متخلف پرونده قضائی تشکیل شده است.

سردار مرزبانی افزود: در این مدت ۱۴ هزار عدد قطعه یدکی ماشین و موتورسیکلت، بیش از ۳۳ هزار کیلوگرم اقلام خوراکی ،۸۰ هزار قلم کالای پزشکی و بیش از ۴ هزار قلم دارو قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاقچیان قصد قاچاق ۲۵ میلیون دینار عراقی و ۳۹ هزار دلار به همراه ۶ کیلوگرم طلا و ۲۴ کیلوگرم نقره جات را داشتند که با هوشیاری نیروهای مرزبانی از اقدام غیر قانونی آنها جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۵۴۲ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۵ هزار و ۹۷۱ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه به عنوان دیگر موفقیت‌های نیروهای مرزبانی در مقابل قاچاقچیان در سال جاری نام برد.