اراک-- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: زبان هنر ماندگار و تأثیرگذار است و تاثیرآن در کاهش جرم و خشونت بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالحمید موسوی روز پنجشنبه در آئین رونمایی از بنر فیلم کوتاه «نفی خشونت» در اراک، اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه «نفی خشونت» در استان مرکزی نشان می‌دهد که دستگاه قضائی در برخورد با پدیده جرم و مجرم تنها نیست و دستگاه‌های در حوزه فکر هنر و اندیشه ورود پیدا کرده و برای مقابله با این پدیده یک همبستگی ناگسستنی وجود دارد.

موسوی افزود: مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس اصل ۱۵۶ این قانون به عهده قوه قضائیه است. اما پیشگیری از وقوع جرم و بزه فراقوه‌ای است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: بر این باور هستیم که پیشگیری باید بر اساس علم محوری حرکت کند. و علم و کارشناسی و تجربه در خدمت پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد و در این راستا بر هیچکس پوشیده نیست که در این رهگذر هیچ زبان و یا گفتار و هیچ شیوه دیگری تاثیرگذارتر از هنر نیست.

موسوی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «نفی خشونت» قصد دارد از زبان هنر بعد منفی خشونت را نشان دهد البته برگزاری این جشنواره جای تقدیر دارد و باید در برگزاری آن از تمام ظرفیت‌های هنری کشور بهره گرفته شود.

در پایان این نشست از بنر جشنواره فیلم کوتاه کوتاه نفی خشونت رونمایی شد.