بوشهر - نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت مهارت‌آموزی در جنوب استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی احمدی صبح شنبه در نشست با مسئولین آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از جمله کنگان، دیر، جم و عسلویه منطقه‌ای استراتژیک و مملو از ظرفیت‌های مهم صنعتی، اجتماعی و اقتصادی است و باید زمینه و فضای مناسب برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان توسعه یابد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: برخوردار نبودن جوانان جویای کار از مهارت یکی از دلایل مشکل بیکاری است و رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری این آموزش‌ها است.

احمدی بیان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فرصتی برای مهارت آموزی و اشتغال جوانان است و باید جوانان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در جامعه کمک می‌کند، افزود: باید بتوانیم مهارت‌آموزی را در استان بوشهر به ایدئولوژی تبدیل کنیم و فضیلت مهارت را فعلیت ببخشیم و مردم را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

حجت الاسلام احمدی به تدوین سند توسعه مهارت آموزی با رویکرد کارآفرینی و بازاریابی در شهرستان‌های جنوبی استان اشاره کرد و بیان داشت: تدوین سند مهارت آموزی ویژه شهرهای جنوبی استان با وجود صنایع عظیم نفت و گاز و راه انداری مراکز تخصصی گاز، صنایع دریایی و تربیت مربی زمینه را جهت توسعه اشتغال پایدار مهیا خواهد کرد.

وی به راه اندازی بزرگترین مرکز آموزش ایمنی و بهداشت (HSE) کشور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان ویژه مهارت آموزی شاغلین مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده روند اجرای مصوبات از جمله ایجاد دومین مرکز آموزش تربیت مربی در شهرستان کنگان، ایجاد مرکز ملی مهارت گاز کشور در شهرستان عسلویه، مرکز آموزش صنایع دریایی، بندری و شیلاتی در شهرستان دیر قابل قبول بوده است.