رئیس حوزه هنری در مراسم معارفه مدیرعامل جدید انتشارات سوره مهر، ارتقا شاخص‌های نشر با مشورت با صاحب نظران و نقش آفرینی در تکلیف رهبر انقلاب در تولید صد برابری آثار را به وی توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انتشارات سوره مهر دیروز یکشنبه ۳۰ آذر، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محسن مومنی شریف عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری و جمعی از مدیران حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این‌مراسم عبدالحمید قره‌داغی تکریم و علی اکبر شیروانی به‌عنوان مدیرعامل انتشارات سوره مهر معارفه شد.

دادمان در این‌مراسم ضمن تشکر از مدیران سابق حوزه‌ هنری و انتشارات سوره مهر، گفت: شجره طیبه سوره مهر طی این‌مدت باغبان‌های صالحی داشته که این‌چنین به باروری و بالندگی رسیده است و ما قدردان این افراد هستیم.

وی درباره انتصاب مدیرعامل جدید سوره مهر گفت: آقای قره داغی با تلاش و کوشش فراوانی که در این سال‌ها داشتند سوره مهر را به جایگاه بالایی رساند و اگر حضور جدی تر ایشان در حوزه هنری احساس نمی‌کردم این جابه جایی را صورت نمی‌دادم. بنابراین این‌تغییر مدیریت یک ضرورت بود و خدا را شاکرم که آقای شیروانی از دل انتشارات برآمده‌اند و امیدوارم که با مدیریت ایشان سوره مهر هرچه‌بیشتر در زمینه‌های مختلف بدرخشد.

دادمان در ادامه در تببین نکاتی راهبردی به مدیریت جدید انتشارات تاکید کرد و گفت: تلاش هر چه بیشتر در زمینه ترویج و توزیع آثار باید در اولویت باشد. همچنین حفظ، تثبیت و توسعه سبد متنوع انتشارات باید مورد توجه قرار گیرد. ارتقا شاخص‌های اداره نشر با مشورت با صاحب نظران و هیئت مدیره و نقش آفرینی در تکلیف حضرت آقا در تولید صد برابری آثار، توجه به کانون‌های فکری حوزه هنری از نکاتی هستند که آقای شیروانی باید به آنها توجه داشته باشد.

تعهد و تخصص محورهای فرهنگ سازمانی سوره مهر

 در بخش دیگر این‌نشست محسن مومنی شریف با تاکید بر اهمیت و جایگاه سوره مهر در فعالیت فرهنگی حوزه هنری و صنعت نشر کشور گفت: این روز را به فال نیک می‌گیریم که سرفصل تازه‌ای برای سوره مهر آغاز می شود و از آقای دادمان خواهش می‌کنم پیگیری کنند تا مستندنگاری از فعالیت سوره مهر کار شود.  سوره مهر وقتی تاسیس شد همه دفاتر دیگر سوره مهر را به حرکت واداشت و باعث تحولی بنیادی در حوزه هنری شده است.

وی افزود: سوره مهر علاوه بر ناشر بودن، یک الگوی موفق از فرهنگ سازمانی است و کارکنان کاربلد  و متعهد آن نمونه موفق از فرهنگ سازمانی را دارا هستند. به نوبه خود از آقای دادمان تشکر می کنم که به همکاران خود سوره مهر اعتماد کردند و سکان این ناشر انقلابی را به یکی از فرزندان آن سپردند. خدارا شاهد می‌گیرم که در هر زمینه ای که به آقای قره‌داغی اعتماد کردم و مسئولیت دادم فراتر از تصوراتم ظاهر شدند و کار را به بهترین صورت انجام دادند.

مومنی شریف در پایان گفت: آقای قره داغی نسبت به سازمانی که در آن مسئولیت دارند تعصب دارند و بیشتر از این که به فکر منافع شخصی خودشان باشند به فکر منافع سازمان هستند. انتشارات سوره مهر علاوه بر هیئت مدیره و کارکنان و شورای تولید کتاب دو سرمایه ارزنده دارد؛ اول نویسندگان و مولفانش و دوم مخاطبان آن که به آقای شیروانی توصیه می کنم قدر این دو سرمایه را بدانند و در حفظ و نگه داری آنها تلاش کنند.

در سوره مهر کار نکردم، زندگی کردم

در ادامه این‌مراسم عبدالحمید قره داغی مدیرعامل سابق انتشارات سوره مهر گفت: من در این چهار سالی که در سوره مهر بودم، به معنای واقعی کلمه کار نکردم، بلکه با این انتشارات زندگی کردم و اعتراف می‌کنم که دورانی که در این عرصه بودم بهترین لحظات زندگی من بود.

وی با تشکر از مدیران و کارکنان سوره مهر گفت: بدون کمک و همراهی این عزیزان در مسئولیت سنگینی که بر عهده داشتم موفق نمی‌شدم.

مدیرعامل پیشین سوره مهر در ادامه در گزارشی از دستاوردهایی که این ناشر در این مدت داشته گفت: در این مدت بیش از ۱۷۱۳ عنوان کتاب چاپ اول و تجدیدچاپی منتشر شد که بیش از ۸۲۲ عنوان چاپ اول بوده است. همچنین طی این مدت بیش از ۳ میلیون هزار جلد کتاب تولید شد و به فروش رفته است.  راه اندازی بخش کودک و نوجوان مهرک، انتشار ۷۴ عنوان کتاب ترجمه شده به زبانهای مختلف، برگزاری نمایشگاه کتابهای ترجمه شده، تولید بیش از ۲۱۰۰ کتاب الکترونیک و ۱۶۵ کتاب صوتی، تولید ۳۸۰۰ دقیقه تیزرو مستند درباره کتابها و مولفان، افتتاح فروشگاه ساحل اصفهان، حضور مستقل در نمایشگاه های مختلف کتاب در کشورهای منطقه و جهان، برگزاری بیش از ۱۱۰ رونمایی کتاب و .... از جمله فعالیت‌های انتشارات در این‌مدت است.

امیدوارم میراث سوره مهر را حفظ کنم

علی اکبر شیروانی مدیرعامل جدید انتشارات سوره مهر هم در پایان این مراسم گفت: یکی از کلمه‌ها و مفاهیمی که در قرآن مجید پرتکرار است کله ارث و میراث است که خیلی به آن توجه نمی‌شود اما در قرآن تاکید شده این‌ارث مورد بازخواست و سوال قرار می‌گیرد و درباره کسانی که از میراثی بر عهده آنها گذاشته شده پاسداری کنند، صفات خوبی ذکر شده است.

وی گفت: میراث سوره مهر، میراث ماندگار و پربرکتی است که وظیفه خود می‌دانم آن را درست حفظ کنم چرا که ما مدیون تاریخ و شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم و سوره مهر میراث شهداست و تاکید می‌کنم ما فرصت چندانی نداریم که بتوانیم این میراث را به سرمنزل مقصود برسانیم.